سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پی کاهش هزينه‌هاي سرمايه؛

رشد اقتصادی "ژاپن" در روند نزولی قرار گرفت

آمارهاي منتشر شده نشان مي‌دهد رشد اقتصادي ژاپن در فاصله بين ماه‌هاي ژویيه تا سپتامبر روندي کند داشته است.

به گزارش گروه اقتصاد باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، اين موضوع نشانه چالش‌هايي است که ژاپن به عنوان سومين اقتصاد بزرگ جهان با آن رو به روست.

اقتصادي که زماني ضعيف بود در نيمه نخست امسال با توجه به سياست‌هاي "شينزو آبه"، نخست وزير ژاپن مبني بر کاهش ارزش "ين" در مقابل ارزهاي ديگر، سريع‌تر از ديگر اقتصادهاي عضو گروه هفت در حال رشد بود؛ اين موضوع سبب بهبود صادرات و افزايش ارزش سهام در بازارهاي توکيو شد.

اين امر چشم اندازهاي اقتصادي ژاپن را براي رشد افزايش داده بود، اما روز دوشنبه کابينه ژاپن رشد اقتصادي اين کشور را براي سه ماهه سوم امسال از رقم اوليه 0.5 درصد کاهش داد و آن را 0.3 درصد اعلام کرد.

اين در حالي است که رشد اقتصادي ژاپن در سه ماهه دوم امسال 0.9 درصد بود.

بر اساس اين گزارش، کاهش هزينه‌هاي سرمايه عامل اصلي اين کاهش اعلام شده است، در حالي که بخش صادرات ژاپن به سبب کسري تجاري همچنان تحت فشار قرار دارد.

اين ارقام در حالي منتشر شد که دولت توکيو اعلام کرد بر اساس آمارهاي کنوني،  کسري تجاري اين کشور 127 ميليارد و 900 ميليون ين در ماه اکتبر بود ، اما در مدت مشابه سال گذشته ژاپن 420 ميليارد و 800 ميليون ين مازاد تجاري داشت.

ارقام مربوط به توليد ناخالص داخلي ژاپن بدين معناست که رشدي که اين کشور در نيمه نخست امسال با آن رو به رو بود در نيمه دوم روندي کاهشي داشت.

برخي اقتصاددانان پيش بيني مي‌کنند اقتصاد ژاپن در ماه‌هاي پاياني سال روندي رو به رشد خواهد گرفت، اما در اين باره شک و ترديد دارند که آيا سياست‌هاي دولت ژاپن براي ارائه بسته‌هاي کمک اقتصادي سبب تحکيم رشد اقتصادي خواهد شد يا نه.

انتهای پیام/

برچسب ها: رشد ، اقتصاد ، ژاپن ، کاهش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.