سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان/

وجود پتانسیل تولید سالانه 5 هزار تن ماهی در سمنان

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از وجود 570 هزار متر مربع مزارع پرورش آبزیان در این استان خبر داد و گفت: استخرهای پرورش ماهی استان سمنان ظرفیت تولید سالانه بالغ بر 850 تن ماهی را دارند.

 
به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان، در استخرهای پرورش ماهی استان سمنان انواع گونه های ماهیان سردآبی ، گرم آبی و خاویاری پرورش داده می شود ولی قزل آلا و رنگین گمان از جمله گونه های اصلی پرورشی در این استان هستند. همچنین کپور معمولی، کپور علفخوار، کپور نقره ای و کپور سرکنده یا بیگ هد چهار گونه از ماهیان گرم آبی پرورشی در مزارع پرورش آبزیان این استان هستند. مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به رونق پرورش ماهی در این استان در سه سال گذشته به افزایش بیش از 300 تنی تولید ماهی در استان اشاره کرد و اظهار کرد: میزان تولید ماهی در مزارع این استان از 522 تن در سال 89 به افزون بر 850 تن در سالجاری رسیده است.
مسعود مهدوی با اشاره به پتانسیل های موجود در استان تصریح کرد: برپایه بررسی های انجام شده ،تولید آبزیان در این استان می تواند تا 5 هزار تن افزایش یابد. مدیر شیلات جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: علاوه بر یک استخر ویژه پرورش ماهیان خاویاری که بصورت پایلوت احداث شده در حال حاضر حدود 60 استخر پرورش ماهیان سرد آبی، 170 استخر ماهیان گرم آبی و چهار استخر ویژه تکثیر بچه ماهی قزل آلا در استان سمنان فعالیت دارند.
مدیر شیلات جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به مطالعه ای که بر روی عملکرد محصولات زراعی و باغی اراضی تحت شرب آب استخرهای ماهی در این استان صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: این مطالعات نشان می دهد، مزارعی که از آب این استخرها آبیاری شده اند در قیاس با مزارعی که از کودهای شیمیایی استفاده کرده اند از افزایش 18 تا 20 درصدی تولید در واحد سطح برخوردار بوده اند که آمار دلگرم کننده و خوبی است./س
برچسب ها: پرورش ، ماهی ، سمنان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.