سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس صهيونيست:

ايران برنده توافق ژنو است/ مذاکرات سرّي ميان اسرائيل و متحدانش در جریان است

کارشناس صهيونيست گفت: ايران برنده توافق هسته اي ژنو است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، مائير کوهين در گفتگو با شبکه تلويزيوني الحره در قدس اشغالي در پاسخ به اين پرسش که چه کشورهايي در توافق هسته اي گروه پنج به علاوه يک و ايران برنده و بازنده بودند، گفت: ايران برنده اين توافق بود و اسرائيل با اين وضع مخالف است و اسرائيل و کشورهاي عربي منطقه نظير عربستان سعودي از اين توافق ناراضي هستند و مقالات زيادي در اين زمينه نوشته مي شود. 

وي در پاسخ به اين پرسش که آيا با اين وضع همچنان گزينه نظامي در تعامل با ايران مطرح است، گفت: رئيس جمهور اوباما به گزينه نظامي و تحريم ها اشاره کرده که اين موضع‌گيري رئيس جمهور آمريکا همسو با مواضع اسرائيل است. مسئله قابل توجه اين است که پس از توافق هسته‌اي، شرکت‌هاي زيادي به ايران رفته اند تا با اين کشور قرارداد امضا کنند و اين قراردادها باعث فروپاشي نظام تحريم‌ها مي‌شود. در مسئله گزينه نظامي بعيد است آمريکا در شرايط کنوني به اقدام نظامي عليه ايران متوسل شود و اين کشور به اين مسئله واقف است. اسرائيل و کشورهاي عربي از اين سياست آمريکا نگران هستند.

کوهين در پاسخ به اين پرسش که با توجه به توافق هسته اي چرا اسرائيل شک و ترديد دارد، گفت: در اين زمينه موضوعات زيادي مطرح است.

وي در پاسخ به اين پرسش که آيا برنامه هسته اي ايران باعث تشديد اختلافات ميان اسرائيل و متحدان آن خواهد شد، گفت: شاهد اختلافاتي ميان اسرائيل و متحدان آن هستيم. اين اختلافات پيش از اين به صورت آشکار اعلام شد ولي در حال حاضر تلاش مي شود در مذاکرات سري و دوجانبه حل و فصل شود.

کوهين در پاسخ به اين پرسش که آيا تحولات جديد در منطقه، ائتلاف هاي جديدي ميان اسرائيل و کشورهاي منطقه ايجاد خواهد کرد، بيان داشت: احتمال ايجاد ائتلاف ميان اسرائيل و برخي از کشورهاي منطقه به ويژه عربستان سعودي وجود دارد. اطلاعاتي درباره گفتگوهاي دو طرف در اين زمينه منتشر شده هر چند رياض اين گفتگوها را تکذيب کرده است. براي اولين بار است که اسرائيل و کشورهاي عربي عليه ايران در يک موضع قرار گرفته اند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.