سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امکانات هنری در استان‌ها بسیار اندک است

امکانات هنری در استان‌های هنری کشور تقویت نمی‌شود.

افشین اردلانی، نقاش، در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران گفت:هنرمندان بسیاری در تهران به فعالیت هنری می‌پردازند یعنی در تهران برای پرداختن به رشته‌های مختلف هنری بیشتر از استان‌های دیگر است.
 
وی افزود: هنرمندی که در رشته نقاشی در تهران فعالیت می‌کند امکانات گسترده‌تری نسبت به تهیه لوازم برای پرداختن به این هنر دارد.
 
اردلانی با تأکید به نبود امکانات در شهرهای بزرگ و استانی بیان کرد: در اذهان عمومی چنین به نظر می‌رسد که اصفهان، قزوین و ... یکی از مراکز هنرمند پرور هستند در حالیکه هنرمندانی که در این استان‌ها فعالیت می‌کنند از نبود جزئی‌ترین امکانات هم گلایه دارند.
 
این هنرمند نقاش تصریح کرد: هیچ وقت این توقع وجود ندارد که استان‌های دیگر که در آن حداقل گوشه‌ای از هنر دیده می‌شود به تجهیزات موجود در تهران مجهز شوند اما حداقل امکانات هنری در حد استان فراهم شود.
 
وی با اشاره به نبود امکانات برای برگزاری جشنواره‌های هنری و نمایشگاه‌های استانی اظهار داشت: با وجود اجرای طرح تمرکززدایی باز هم شاهد برگزاری تعداد بسیار کمی از رویدادهای هنری در استان‌ها هستیم چرا که حتی استان‌هایی چون گلستان و قزوین که شاهد برگزاری دو رویداد بزرگ تجسمی (جشنواره جوانان (دوسالانه خوشنویسی) هستند هم امکانات مناسبی ندارند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: تجسمی ، استان ها ، هنر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.