سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مديركل فرودگاه‌هاي استان آذربايجان‌شرقي:

فرودگاه سهند بازگشايي شد

با فرود يك فروند هواپيماي فوكر 100 در فرودگاه سهند، عمليات پروازي از اين فرودگاه پس از يك سال از سر گرفته شد.

به‌گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط‌عمومي شركت فرودگاه‌هاي كشور، در مراسمي با حضور استاندار آذربايجان‌شرقي، مديركل فرودگاه‌هاي استان و ديگر مسئولان صبح امروز 17 آذر ماه فرودگاه سهند پس از يك سال به‌روي پروازهاي فوكر 100 باز و عمليات پروازي در اين فرودگاه از سر گرفته شد.

عمليات پروازي فرودگاه سهند كه پيش از اين توسط هواپيماي ATR و با ظرفيت 60 مسافر انجام مي‌شد، از ارديبهشت سال گذشته به‌منظور بهسازي سطوح پروازي و فراهم شدن زمينه پرواز فوكر 100 با ظرفيت 100 مسافر متوقف شده بود.

به گفته علي رستمي مديركل فرودگاه‌هاي استان آذربايجان‌شرقي، عمليات بهسازي سطوح پروازي فرودگاه سهند با اعتباري افزون بر 30 ميليارد ريال و با مشاركت استانداري و شركت فرودگاه‌هاي كشور انجام شده است.

اين عمليات شامل بازسازي و ارتقاي مقاومت باند (PCN) در متراژ سه كيلومتر، احداث اپرون (پاركينگ هواپيما) به متراژ يك هزار مترمربع با تاكسي‌وي ارتباطي، احداث محل دور زدن هواپيما، شانه‌سازي باند و اصلاح استريپ‌ها و محوطه‌سازي به متراژ سه هزار مترمربع مي‌شود.

گفتني است؛ پيش از شروع عمليات بهسازي سطوح پروازي فرودگاه سهند نيز، موانع پروازي اعم از دكل‌هاي خطوط فشار قوي برق و جابجايي دكل‌هاي مخابراتي و ارتباطي با اعتبار 40 ميليارد ريال برطرف شد.

يادآور مي‌شود؛ فرودگاه سهند كه در سال 1374 تاسيس شد، تنها فرودگاه اقماري استان آذربايجان‌شرقي محسوب مي‌شود كه در جنوب استان و ميان شهرهاي مراغه و بناب قرار گرفته و ارزش زيرساخت‌ها و تجهيزات فرودگاهي آن اعم از سطوح پروازي و اماكن و حامل‌هاي انرژي 730 ميليارد ريال است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: فرودگاه ، بازگشایی ، سهند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.