سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساوه شمشکی: هدفمان همگانی‌‌کردن رشته اسکیت روی یخ است/در 4 سال آینده تیم پاتیناژ در بازی‌های آسیایی شرکت می‌کند

رئیس فدراسیون اسکی گفت: با قرار گرفتن رشته اسکیت روی یخ زیر نظر فدراسیون اسکی، ابتدا به همگانی‌ کردنی اين رشته می‌پردازیم و سپس در توسعه بعد قهرمانی آن می‌کوشیم.

عیسی ساوه شمشکي در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: امروز اولین سالن اسکیت روی یخ (پاتیناژ) کشور افتتاح می‌شود. پاتیناژ یکی از ورزش‌های زمستانی است که در المپیک و بازی‌های آسیایی پرمدال‌ترین رشته است که بالای 80 مدال دارد.

رئيس فدراسيون اسکي افزود: در برنامه راهبردی که تدوین کرده‌ایم به توسعه چنین رشته‌هایی اهمیت زیادی داده‌ایم، سیاست‌ها نیز بر این بود که چنین رشته‌ایی به بخش خصوصی واگذار شود.

وی تصریح کرد: چند مسابقه و جشنواره ورزش‌های یخی برگزار کردیم که در سالن 12 هزار نفری از سال 84-85 درخواست این را داشتیم که با جذب سرمربی قزاقستانی انگیزه‌ای برای بخش خصوصی باشیم.

ساوه شمشکی ادامه داد: با پیگیری‌هایی که داشتیم در سالن آرمیس که رشته‌های دیگر را تحت پوشش دارد، اسکیت روی یخ را نیز راه‌اندازی کردیم. سالن این رشته به اندازه سالن بسکتبال می‌باشد.

***در زمینه مربی و تجهیزات به اسکیت روی یخ کمک می‌کنیم

رئیس فدراسیون اسکی ادامه داد: از این پس انجمن اسکیت روی یخ زیرنظر فدراسیون اسکی کار می‌کند و ما انجمن ورزش‌های یخی را تشکیل داده‌ایم که در ابتدا به کار آموزش همگانی و در وهله‌ی بعدی به ابعاد قهرمانی آن خواهیم پرداخت.

وی اظهار داشت: سعی داریم تا در 4 سال آینده در بازی‌های آسیایی تیم پاتیناژ داشته باشیم و حالا نیز با همت بخش خصوصی به طور قطع در زمینه مربی و آموزش و تجهیزات به آن‌ها کمک کنیم تا این رشته در آینده فعال‌تر شود.

*** در برنامه 4 ساله از تخصص دانشجویان استفاده کردیم

ساوه شمشکی در خصوص انتخابات فدراسیون اسکی بیان داشت: هنوز وزارت ورزش مجوز شرکتم در انتخابات را صادر نکرده است. در این مدت با همکاری 4 دانشجو، تفاهم‌نامه‌ای امضا کردیم که در برنامه 4 ساله فدراسیون از تخصص آن‌ها نیز استفاده کنیم که اگر در ریاست فدراسیون اسکی ماندم از این برنامه راهبردی استفاده خواهیم کرد.

وی در خصوص اعزام تیم دانشجویی به مسابقات بیان داشت: تیم دانشجویی برای بار دوم در المپیک زمستانی شرکت می کند بار اول 4 سال قبل در ترکیه برگزار شد. فدراسیون نیز همواره در حد توان خود در زمینه تجهیزات، اردوها و تمرینات به این عزیزان کمک می‌کند.

رئیس فدراسیون اسکی در خصوص لیگ اسکی خاطرنشان کرد: لیگ صحرانوردی از دوم دی ماه و لیگ آلپاین از 15 دی آغاز می شود. اسکی بازان تیم‌های ملی صحرانوردی و آلپاین هم اکنون در اردو به سر می برند و تلاشمان بر این است که تا پایان دی ماه تیم اعزامی به المپیک مشخص شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: فدراسیون ، اسکی ، اسکیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.