سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

اعتبار 427 ميليارد ريال برای خرید ادوات و تسهيلات مكانيزه در فارس

427 ميليارد ريال در حوزه مكانيزاسيون به فارس براي خريد ادوات و تسهيلات مكانيزه اختصاص یافت.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛مهرزاد خرد رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان فارس گفت: به منظور توسعه و ارتقاء مكانيزاسيون كشاورزي و تامين به موقع ماشين آلات و ادوات كشاورزي امكان استفاده از تسهيلات خط اعتباري خريد 65 دستگاه كمباين و 815 دستگاه انواع تراكتور به همراه ادوات دنباله بند با اعتبار بالغ بر 427 ميليارد ريال فراهم شده است.

وی افزود: استانهاي فارس با 65دستگاه كمباين، خوزستان 58 ، گلستان 40 و خراسان رضوي با 30دستگاه بيشترين سهم را در توزيع استاني خريد كمباين از خط اعتباري توسعه مكانيزاسيون كشاورزي در سال 92و93 خواهند داشت.

خرد ادامه داد: اين تسهيلات با سود 15 درصد براي خريد وسايل مكانيزه كشاورزي پرداخت مي شود كه با آورده 20 درصدي كشاورزان بازپرداخت آن براي ماشين آلات كشاورزي و ماشينهاي سبك پنج ساله و ماشين هاي سنگين هفت سال است.

وی بیان کرد: اين خط اعتباري با تفاهم نامه مشترك با بانك كشاورزي براي خريد تراكتور، كمباين و مديريت مطلوب در كشاورزي پرداخت مي شود كه در صورت مراجعه كشاورزان و سفارش محصول 70 درصد به حساب توليدكنده واريز مي شود و 30درصد باقيمانده هنگام تحويل دستگاه به كشاورز پرداخت مي شود و ماشين آلات بين دو تا چهار ماه به متقاضي تحويل داده مي شود.

رئيس سازمان جهاد كشاورزي فارس گفت: استان فارس از شرايط آب و هوايي و اقليم خاصي برخوردار است و با داشتن منابع آبي محدود نيازمند مديريت منابع آب و خاك است از این رو رويكرد مسئولان صيانت از اين منابع ارزشمند و توسعه فناوري هاي نوين در عرصه توليد محصولات كشاورزي است كه بايد در مسيري حركت كنيم تا از روشهايي در توليد استفاده شود تا به سمت تامين نيازهاي داخلي در وسايل و ادوات مدرن كشاورزي و صادرات آن به خارج باشيم.

وي افزود: مكانيزه شدن كشاورزي موجب اقتصادي شدن فعاليتهاي كشاورزي مي شود و تلاش مي كنيم با تامين اعتبار مورد نياز صنايع توليدكننده وسايل مكانيزه در داخل كشور بتوانيم سهم توليد اين ادوات را افزايش دهیم و به پايداري توليد برسيم.

خرد با بیان اينكه هم اكنون سه هزار و200 دستگاه كمباين در فارس وجود دارد و با اين تعداد، استان فارس قطب كمباين داري كشور است افزود: ديدگاه اين است كه ابزار توليد بايد فراتر از توليد قرار گيرد به همین دلیل با حمايت هاي اعتباري تلاش مي شود توليدات ادوات و ماشين آلات مكانيزه كشاورزي در فارس افزايش يابد.

وی با اشاره به اينكه در حوزه توليد وسايل خاك ورزي حفاظتي در فارس اين توانمندي وجود دارد، گفت: همه اين ادوات در داخل كشور توليد مي شود و رويكرد ما در خاك ورزي و كاشت به واردات نهاده نيست زيرا با قيمت بسيار كمتر از قيمت خارجي مي توانيم اين وسايل را در داخل كشور توليد كنيم و در حال حاضر هم درصد قابل توجهي از ادوات كشاورزي در داخل توليد مي شود.

رئيس سازمان جهاد كشاورزي فارس با اشاره به توانمندي هاي كشاورزي استان فارس افزود: فارس از مناطق مستعد كشاورزي كشور محسوب مي شود و با مديريت خوبي كه در سالهاي اخير در اين حوزه شده شاهد توسعه و رونق خوب كشاورزي مدرن در استان هستيم كه به منظور حمايت از فعاليتهاي انجام شده و كمك به توسعه مكانيزاسيون در اين بخش از محل خط اعتباري ايجاد شده سهم قابل توجهي از تسهيلات خريد ادوات كشاورزي به استان فارس اختصاص يافته است./س

انتهای پیام/

برچسب ها: خرید ، ادوات ، مکانیزه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.