سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

مرمت بازار سنتی کرمانشاه با سنگ‌فرش آجری

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: بازار سنتی کرمانشاه در فصل زمستان دچار آب‌گرفتگی می‌شود که بنا داریم سنگ‌فرش سنتی در این محل به‌کار ببریم

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


نصرت‌الله سپهرگفت : بازار سنتی کرمانشاه در فصل زمستان دچار آب‌گرفتگی می‌شود و این موضوع به‌هیچ وجه زیبنده فرهنگ و تمدن دیرینه این دیار نیست.

سپهر ادامه داد: هماهنگی‌هایی در این راستا با شهرداری کرمانشاه انجام شده و بنا داریم سنگ‌فرش سنتی با نظارت کارشناسان اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در این بازار به‌کار ببریم.

وی با بیان اینکه برای مرمت این بازار نیاز به بودجه داریم، تصریح کرد: بودجه لازم برای مرمت بازار سنتی کرمانشاه چیزی در حدود 5 تا 6 میلیارد تومان است.

به گفته سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، شهرداری با توجه به‌ وظایفی که دارد، می‌تواند برای ساماندهی این بازار کمک کند.

این مسئول تاکید کرد: سنگ‌فرش آجری رنگ برای کمک به روشنایی محیط و هماهنگی با رنگ بازار در این محل به ‌کار می‌بریم و ترمیم سراهای بازار سنتی کرمانشاه را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم.

سپهر ترمیم سراهای بازار سنتی کرمانشاه را موجب رونق اقتصادی دانست و گفت: بازار توپخانه، پارچه‌فروش‌ها و آهنگرها نیاز به مرمت دارد./س

برچسب ها: کرمانشاه ، مرمت ، سنتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.