سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

باز شدن نخستين ال سي طرح‌هاي هفتگانه فولادي

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت از باز شدن نخستين ال. سي طرح‌هاي هفتگانه فولادي خبر داد.

مهدي كرباسيان در سفر به شهركرد گفت: پس از مذاكرات موفقيت آميزي كه با مدير گروه MCC  چين داشتيم، فرايند تامين مالي طرح‌هاي استاني فولاد هموار شد به گونه‌اي كه هم‌اينك اين شركت به عنوان تامين كننده مالي اين طرح‌ها همكاري‌هاي خود با ايران را از سرگرفته است.
وي افزود: حدود 20 روز پيش قرارداد تامين مالي اين طرح‌ها منعقد شده و ما توانستيم با تخفيف مناسبي قرارداد را به مرحله اجرا درآوريم.
كرباسيان گفت: در اين مذاكرات طرفين توافق كردند همكاري‌هاي
MCC تنها به تامين مالي طرح‌هاي استاني فولاد محدود نشود بلكه اين شركت در طرحهاي ديگر بخش معدن و صنايع معدني ايران مشاركت و سرمايه‌گذاري داشته باشد.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: توافق جديد بين ايران و چين در گام نخست براي تزريق منابع مالي براي راه‌اندازي بخش آهن اسفنجي است.
مهدي كرباسيان گفت: با كمك بانك صنعت و معدن، نخستين گشايش اعتبار براي مراحل نهايي طرح فولاد سفيد دشت در استان چهارمحال و بختياري انجام شده است.
همچنين با بهره برداري از اين طرح زمينه اشتغال 9 هزار نفر به صورت مستقيم و غير مستقيم در استان چهارمحال و بختیاری فراهم مي شود.
ساخت مجتمع فولاد سفيد دشت در زميني به مساحت 250 هكتار در سال 85 آغاز شده است.
ظرفيت توليد سالانه اين كارخانه در طرح اوليه 800 هزار تن شمش آهن و فولاد بود كه به يك ميليون تن ارتقاء يافت.
طرح‌هاي هفتگانه فولاد در استان‌هاي چهارمحال و بختياري، ‌خوزستان، ‌خراسان رضوي، ‌خراسان جنوبي،‌ آذربايجان شرقي،‌ كرمان و فارس قرار دارند و از دو بخش آهن اسفنجي و فولاد سازي تشكيل شده‌اند.

مجتمع فولاد سفيددشت استان چهارمحال و بختياري در 35 كيلومتري بروجن واقع است. /ش

برچسب ها: ال سی ، طرح فولادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.