سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کردستان/

مسمومیت 36 دانش‌آموز مریوانی بر اثر نشت گاز ‌منوکسیدکربن

مدیر آموزش و پرورش شهرستان مریوان از گازگرفتگی 36 دانش آموز دبیرستان دخترانه نمونه دولتی شایستگان این شهرستان به دلیل انتشار گاز کربنیک خبر داد.

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران عبدالحمید فرجی ، با بیان این‌که نشت گاز منوکسید کربن از طریق کانال و داکت خروجی موتورخانه شوفاژ رخ داده است، اظهار کرد: در اثر نشت گاز منوکسیدکربن در سه کلاس درس یک طبقه از دبیرستان نمونه دولتی دخترانه شایستگان این شهرستان، 36 دانش‌آموز به مسمومیت ناشی از نشت گاز منوکسید کربن دچار شدند.

وی افزود: پس از وقوع این حادثه، تمام 36 دانش آموز مسموم شده به بیمارستان مریوان منتقل شدند و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفتند.

فرجی با اشاره به این‌که تمامی دانش آموزان مسموم شده از بیمارستان مرخص شدند، گفت: از این تعداد، 28 دانش‌آموز منتقل شده به بیمارستان، تحت مداوای سرپایی قرار گرفته و ترخیص شدند و هشت نفر دیگر نیز بعد از حدود سه تا چهار ساعت ترخیص شدند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان مریوان با بیان اینکه دبیرستان مذکور به منظور رفع ایراد بوجود آمده در سیستم گرمایشی آن تعطیل شده است، تصریح کرد: اکیپی از متخصصان و کارشناسان آموزش و پرورش و نوسازی مدارس تشکیل شده و تمامی مدارس این شهرستان را از لحاظ ایمنی و پیشگیری از تکرار حوادث مشابه مورد بازرسی قرار دادند.

وی در پایان با اشاره به اینکه مرگ ناشی از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن عمدتاً در نیمه دوم سال به دلیل استفاده از وسایل گرمایشی افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش این شهرستان با اطمینان از رعایت نکات ایمنی و اطمینان از سلامت این وسایل زمینه کاهش هر چه بیشتر مرگ ناشی از مسمومیت با این گاز را فراهم کرده است.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.