سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

اختصاص 10 درصد از منابع صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی

معاون وزیر جهادکشاورزی از موافقت دولت با اختصاص 10 درصد از منابع صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی در بودجه 93 خبرداد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، عبدالمهدی بخشندهˈ در مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خاطرنشان کرد: این رقم می تواند به توسعه تسهیلات بخش و سرمایه گذاری کمک کند.

وی همچنین با اشاره به قانون تمرکز وظایف گفت: لازم است ارائه قیمت ها و تهیه نهاده ها برعهده وزارت جهاد کشاورزی باشد که با تصویب این قانون در مجلس این مهم نیز محقق شده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی به هزینه15 میلیارد دلاری واردات 22 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در سال گذشته و سالجاری اشاره کرد و گفت: دولت جدید درصدد کاهش محسوس این ارقام است.

وی افزود: میزان واردات محصولات کشاورزی ایران، عامل خوشنودی نیست و سال گذشته هفت میلیون تن و در سال جاری تا رقم 2/7 میلیون تن گندم به کشور وارد می شود.
بخشنده تاکید کرد: با تهیه فهرست محصولات وارداتی کشور به این نتیجه رسیده ایم که با برنامه ریزی باید به سمت تامین حداقل اقلام موردنیاز مردم برویم و کاهش واردات نیازمند تلاش و همت مضاعف است.
به گفته وی، برای اینکه بتوانیم به این مهم دست پیدا کنیم لازم است نهادهای پشتیبان بخش کشاورزی که در سال های اخیر بشدت ضعیف و نیازمند شده اند را تجدید حیات ببخشیم.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: امروزه این نهادها با چنان مشکلاتی مواجه اند که نه تنها حل کننده مسائل نیستند بلکه باری بر دوش وازرتخانه شده اند.
وی اضافه کرد: به طور مثال شرکت خدمات حمایتی بخش کشاورزی که زمانی وظیفه تامین کود و سموم موردنیاز داشت اکنون با یکهزار و 400 میلیارد تومان بدهی زمینگیر شده و قادر به خدمت رسانی نیست.
وی با بیان اینکه آغاز کار دولت با فصل کشت همراه بوده گفت: باید 5/6 میلیون هکتار گندم در کشور کشت می شد تا گندم موردنیاز کشور تامین شود اما بدلیل مشکلات شرکت مذکور کود موردنیاز در کشور موجود نبود بنابراین تاکنون کشت گندم در کشور به طول انجامید و اکنون 80 درصد آن انجام شده است.
معاون امور اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی افزود: صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیز به عنوان دیگر نهاد پشتیبان کشاورزی با دو هزار و 300 میلیارد تومان بدهکاری با مشکلات جدی مواجه است و بانک کشاورزی نیز اکنون پنج هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار است و منابع خیلی ضعیفی دارد.

وی تاکید کرد: باید به سمت کشت های متراکم عمودی گلخانه ای برویم و ظرفیت ژنتیکی گیاهان را افزایش دهیم در غیر این صورت به اهداف کمکی دست نمی یابیم.

بخشنده در برابر اعتراض رییس اتحادیه مرغداران اصفهان ˈتوکلیˈ مبنی بر اینکه با وجود قیمت بالای تمام شده مرغ ، دولت آن ها را مجبور می کرد که محصول خود را ارزان ارائه کنند، گفت: باید به اندازه ای که به تولیدکننده امکانات می دهیم، از آن انتظار داشته باشیم.
وی افزود: تولیدکنندگان هم باید سعی کنند هزینه های خود را کاهش دهند و بهره وری تولید را بالا ببرند، دولت نیز اجازه نخواهد داد فشار غیرمتعارفی به تولیدکننده وارد شود.
در این مراسم ˈ محمد نصر اصفهانی ˈ تودیع و ˈقدرت اله قاسمیˈ بعنوان رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان معرفی شد/س.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.