سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

دست يابي به دانش فني و ساخت بلوک سيلندر سِگمنتهاي ريخته‌گري فولاد مبارکه

بلوک‌هاي هيدروليک که روغن رادر سيلندرهاي سگمنتهاي ريخته‌ گري تقسيم می کند، با تلاش کارکنان فولاد مبارکه و با همکاري شرکتهاي سازنده داخلي بومي سازي شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، کارشناس خريد قطعات يدکي ساخت داخل فولاد مبارکه ضمن تاييد اين خبر گفت: از آنجايي که ساخت اين تقسيم کنندهاي روغن هيدروليک در انحصار شرکت ReXroth آلمان بود و از نظر خريد خارجي آن نيز با مشکل تحريم روبرو بوديم لذا بنا بر تاکيد مديريت فولاد مبارکه مبني بر بومي ساز ي هرچه بيشتر تجهيزات مورد نياز در صنعت فولاد با همکاري شرکتهاي سازنده داخلي بر آن شديم تا تجهيز مذکور را در کشور بومي سازي کنیم.

ميثم آقا ابراهيميان در ادامه افزود: براي دست يابي به دانش فني و توانايي ساخت اين بلوکها با همکاري کارشناسان دفتر فني تعميرات و تعميرگاه ريخته‌گري و شرکت سهند چهلستون که از تجربه لازم در زمينه ساخت اين بلوکها برخوردار بود برآن شديم تا با بومي سازي اين تجهيز نه تنها گامي ديگر در راه خودکفايي صنعت فولاد کشور برداريم بلکه از خروج مبالغ زيادي ارز از کشور جلوگيري کنیم.

وي در ادامه تصريح کرد: پس از اينکه مشخصات فني و چگونگي عملکرد تجهيز مذکور در اختيار شرکت ياد شده قرار گرفت، اين شرکت نيز اقدامات لازم براي ساخت تقسيم کننده روغن را در دستور کار خود قرار داد و در نهايت،نمونه ساخته شده براي انجام عمليات آزمایش سرد و گرم آماده شد.

کارشناس خريد قطعات يدکي ساخت داخل فولاد مبارکه با بيان اين‌ که آزمایش سرد اين بلوکها با فشار 250 بار و با موفقيت انجام شد، افزود: پس ازاين مرحله، تقسيم کنندهاي روغن براي انجام عمليات آزمایش گرم بر روي بلوک سيلندر جکهاي هيدروليک سگمنتهاي ريخته‌گري نصب شد که خوشبختانه نتايج مثبتي نيز در اين فرآيند حاصل شد تا جايي که نمونه اول ساخته شده حدود 2 سال است که در خط توليد به خوبي در حال کار است./س

برچسب ها: اصفهان ، مجتمع ، فولاد ، مبارکه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.