سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انصاری در صحن علنی مطرح کرد

مخالفت با ادغام دو معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی/ موافق احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هستیم

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: موافق احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هستیم، ولی با ادغام این معاونت با معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور مخالفیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهو ردر جلسه علنی امروز یکشبنه در مخالفت با طرح تشکیل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: دولت به دلایلی با این طرح موافق نیست.
 
وی افزود: براساس اصل 126 قانون اساسی رئیس‌جمهور مسئولیت امور برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی کشور را مستقیما برعهده دارد و می‌تواند اداره آن‌ها را برعهده دیگری بگذارد.
 
وی تصریح کرد: براساس اصل 124 قانون اساسی رئیس‌جمهور می‌تواند برای انجام وظایف قانونی خود معاونانی داشته باشد بنابراین با احیای سازمان مدیریت و برنامه موافق هستیم، اما نحوه اداره و چگونگی تشکیل آن مورد موافقت ما نیست.  
 
وی افزود: برای ادغام معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور نظرات مختلفی وجود دارند که برخی‌ها معتقدند امور اداری و استخدامی و بودجه کشور یک ماهیت دارد و برخی معتقدند ادغام این دو معاونت موجب تضعیف هر یک از معاونت‌ها خواهد شد.  
 
انصاری افزود: لذا با استناد به موارد مطرح شده ادغام دو معاونت در همدیگر نیاز به کار کارشناسی دارد و با بررسی فوری این معاونت‌ها مخالف هستیم.
 
انصاری در پایان پیشنهاد کرد: کلیات طرح بررسی و تصویب شود ولی فوریت آن سلب شود تا فرصت بیشتری برای موضوع وجود داشته باشد.  
 
در ادامه علی لاریجانی خطاب به انصاری گفت: پس با احیای سازمان برنامه موافق هستید ولی با ادغام معاونت برنامه ریزی با معاونت نظارت راهبردی مخالف هستید و انصاری آن را تایید کرد. 

انتهای پیام/

برچسب ها: صحن ، علنی ، معاونت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.