سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۸۵ درصد بیماری‌های محیطی از طریق "مواد غذایی" منتقل می‌شوند

بررسی‌ها نشان می‌دهد که حدود ۸۵ درصد بیماری‌های محیطی نظیر مسمومیت‌ها، بیماری‌های تب‌دار، و عفونت‌های گوارشی و تنفسی از طریق آب و مواد غذایی می‌شوند.

سعید هاشمی کار‌شناس ارشد بهداشت محیط، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: بسیاری از بیماری‌های عفونی و همچنین برخی از بیماری‌های غیرواگیر می‌تواند از طریق آب و مواد غذایی به انسان منتقل گردد که برخی از این بیماری‌ها با مرگ‌ومیر بالایی همراه بوده و می‌تواند در مدت زمان کوتاهی، طیف وسیعی از افراد جامعه را مبتلا کند. 

وی با بیان اینکه بیشترین سهم بیماری‌های منتقله توسط محیط مربوط به آب و موادغذایی است، تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که حدود ۸۵ درصد بیماری‌های محیطی نظیر مسمومیت‌ها، بیماری‌های تب‌دار و عفونت‌های گوارشی و تنفسی از طریق آب و موادغذایی منتقل می‌شوند. 

هاشمی افزود: مسمومیت‌های غذایی بوتولیسم، استافیلوکوکسی، کلستریدیوم و پریفرینژنس با سیلوس سرئوس (نوع اسهالی و نوع تهوع‌آور)، مهم‌ترین مسمومیت‌های غذایی است که عامل بیماری به راحتی از طریق غذا به ویژه غذاهای کنسروی، فرآورده‌های گوشتی و لبنی آلوده می‌شود. 
وی یادآور شد: سالمونلوز، تب تیفوئید و پاراتیفوئید، شیگلوز، وبا، بروسلوز، توبوکلوزیس، دیفتری، عفونت استرپتوکوکی و انواع اسهال از دیگر بیماری‌های منتقله از محیط هستند که راه معمول سرایت آن‌ها آب و موادغذایی آلوده و غیربهداشتی است. 


انتهای پیام/
برچسب ها: بیماری ، آب ، وبا ، غذا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.