سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

تندباد شدید اردبیل را درمی‌نوردد

بعد از بارش برف و باران به عنوان نعمت بی‌پایان الهی از فردا وزش باد شدید اغلب مناطق استان اردبیل را فرا گرفته و تندبادی با سرعت 80 کیلومتر اردبیل را درمی‌نوردد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ اداره‌کل مدیریت بحران استان اردبیل دیروز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به موجب پیش‌بینی سازمان هواشناسی استان، بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند الگوی فشار حاکم در منطقه تا روز یکشنبه سبب وزش بادهای نسبتاً شدید با مشخصات خاص می‌شود.

بر همین اساس جهت وزش بادها غالباً جنوبی تا غربی و حداکثر سرعت آن نیز بین 50 تا 70 کیلومتر بر ساعت است.

بر همین اساس وزش باد در شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر، نمین، نیر، سرعین و گرمی محسوس است و از اواخر روز یکشنبه با تغییر الگوی فشار هوا و همراهی آن با شارش‌های ناپایدار سطوح میانی جو ابتدا در شمال استان بارندگی‌ها آغاز و سپس در روز دوشنبه 18 آذر در مناطق مرکزی و جنوبی دما به طور محسوس بین پنج تا 10 درجه سلسیوس کاهش یافته و در برخی نواحی این مناطق بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

اداره‌کل مدیریت بحران استان اردبیل با اعلام آماده باش به شوراهای مدیریت بحران کلیه شهرستان‌های استان، از مردم نیز خواسته موارد ایمنی را حتماً ‌رعایت کنند.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل نیز اعلام کرد: ‌با ورود این سامانه و تغییرات ناگهانی در دمای هوا اردبیلی‌ها در دو روز آینده بار دیگر در شهر و دیار خود چهره زمستانی را مشاهد می‌کنند به طوریکه وزش تندبادهای شدید در مناطق مختلفی از این استان اختلالاتی را نیز به وجود می‌آورد/س.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، وزش ، تندباد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.