سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس اتاق بازرگاني، صنايع و معادن و کشاورزي ايران:

بخش "تولید" نیازمند اقدامات اساسی است/ سرمايه گذاري‌ عظیم با راه اندازي ظرفيت‌هاي خالي توليد

رئيس اتاق ايران خواستار استرداد اصلاحيه قانون کار از مجلس و بازنگري دوباره اين قانون شد.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، شافعي رئيس اتاق بازرگاني، صنايع و معادن و کشاورزي ايران در جلسه صبحانه کاري که صبح امروز با حضور وزير کار در اتاق ايران برگزار شد گفت: فشارهاي اعمال شده بر بخش توليد شامل افزايش قيمت حامل هاي انرژي، فشارهاي مالياتي، مشکلات بانکي و ... که موجب شده مديران بخش توليد کشور در نگراني فرو روند.

وي افزود: تحقق اهداف توليد ملي تنها همراه با همدلي و هماهنگي با شرايط وضعيت موجود امکان پذير است و تا زماني که شرايط توليد کشور بهبود نيابد شرايط معيشت نيروکار نيز بهبود نمي يابد.

وي با اشاره به اينکه اقتصاد وقتي مي تواند مشکل نيروي کار را حل کند که پويا و رشد يابنده باشد اظهار داشت: دولت تدبير و اميد تاکنون نشان داده که مي توان به آينده اميدوار بود.

وي افزود: بخش توليد نيازمند اقدامات اورژانسي است و تدوين راهکارها و اجراي برنامه‌هاي بخش توليد با مشارکت توليد و نگاه به آينده بايد مورد اجرا قرار گيرد.

شافعي با اشاره به اينکه در موضوع سرمايه گذاري بايد به اين موضوع توجه کرد آيا با وجود اين همه سرمايه گذاري‌هاي ناتمام بايد به سمت سرمايه گذاري‌هاي جديد حرکت کرد و آيا عقلايي است تمام سرمايه گذاري‌ها و پروژه‌هاي ناتمام در شرايط فعلي بايد به اتمام برسد تصريح کرد: در حال حاضر بايد سرمايه گذاري‌هاي قابل توجه با راه اندازي ظرفيت‌هاي خالي توليد در اولويت اقدامات ما قرار گيرد. 

وي ادامه داد: بايد با کنترل تورم پس‌اندازهاي مردم را به سمت توليد سوق داد و در اين شرايط بايد تبحر کافي داشت.

وي همچنين خواستار سعه صدر بيشتر سازمان تأمين اجتماعي با بخش توليد شد و گفت: اصلاحي قانون کار که در آذرماه 92 به مجلس ارائه شد به هيچ وجه جوابگوي شرايط فعلي نخواهد بود و بايد نسبت به استرداد اين اصلاحيه و بازنگري آن توسط وزارت خانه و بخش خصوصي توجه کرد. 

وي ادامه داد: در صورت بازنگري وزارتخانه به بخش خصوصي در زمينه اصلاحيه قانون کار مي‌توان به نتايج مطلوبي دست يافت.  
انتهای پیام/

برچسب ها: شرایط ، اورژانسی ، تولید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.