سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تکرار/تحلیل فیفا پس از قرعه کشی جام جهانی 2014- برزیل؛

فیفا: کفه پیروزی های ایران نسبت به بوسنی سنگینی می‌کند

سایت فیفا در تحلیل خود پس از قرعه کشی جام جهانی 2014 برزیل، ایران را نسبت به یوسنی در جایگاه بالاتری قرار دارد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، سایت فیفا پس از پایان قرعه کشی جام جهانی- به آنالیز گروه بندی حاضر در جام جهانی 2014 برزیل پرداخت.

گروه A
 
برزیل- کرواسی ، مکزیک، کامرون


برزیل تاکنون 38 بار مقابل مکزیک قرار گرفته است، مکزیکی ها سه بار در فینال جام های جهانی 1950،1954، و 1962 برابر برزیل قرار گرفتند و که هر سه بار با طعم تلخ شکست روبرو شده اند میزبان این دوره از رقابت های جام جهانی تاکنون دو بار، مصاف کرواسی رفته که یک بار آن در چهارچوب بازی های دوستانه به تساوی کشیده شده و دیگری هم با پیروزی برزیل مقابل این تیم درجام جهانی 2006 انجام شده است برزیل در تقابل با کامرون در جام جهانی 1994 موفق به پیروزی شده و در جام کنفدراسیون سال 2003 بازی را واگذار کرده است.

مکزیک و کامرون یکدیگر را تنها یک بار ملاقات کرده اند که پیروزی در سال 1993 از آن مکزیکی ها شده است، اما مکزیک سه بار به مصاف کرواسی رفته اما پیروزی شان تنها به مسابقات جام جهانی 2002 ختم می شود.

کامرون و کرواسی هم در 18 جون برای نخستین بار کنار هم قرار می‌گیرند.

گروه B

اسپانیا، هلند، شیلی، استرالیا


اسپانیا و هلند در جام جهانی 2010 مقابل یکدیگر در فینال قرار گرفتند و این تنها تقابل آنها در طول 10 بار بازی با یکدیگر در جام های جهانی بوده است.

استرالیا ، شیلی چهار بار با یکدیگر دیدار کرده اند اولین بار در جام جهانی 1947 بود که با تساوی بدون گل به پایان رسید.

اسپانیایی ها ده بار تاکنون با شیلی مواجه شده اند، که دو بار آن در رقابت های  جام جهانی بوده که در هر دو بار پیروزی از آن ماتا دورها بوده است، جام جهانی 1950 و 2010 هلندی ها در سه دیدار دوستانه ای که با استرالیا داشته اند، دوبار آن به تساوی کشیده و یک بازی به سود هلند انجامیده است. استرالیا تاکنون با اسپانیا دیدار نکرده اما هلندی ها یک بار با شیلی در چهارچوب رقابت های المپیک 1928 مواجه شده اند که به تساوی دو بر دو انجامیده است.

گروه C

 کلمبیا، یونان، ساحل عاج، ژاپن


کلمبیا و یونان یک بار با هم دیدار کرده اند در بازی دوستانه ایی که انجام شد، کلمبیا در سال 1994 یونانی ها را از میان برداشت.

ساحل عاج و ژاپن دومین دیدار خود را جام جهانی 2014 تجربه خواهند کرد در جام  کنفدراسیون های سال 2005 تنها  تقابل ژاپن ، یونان به حساب می آید چشم بادامی ها شرق آسیا موفق به پیروزی شدند.
ژاپن تاکنون برابر کلمبیا در دو دیدار که با هم داشته اند موفق به پیروزی نشده است .



گروه D

اروگوئه، کاستاریکا، انگلیس، ایتالیا


انگلیس تاکنون 24 بار برابر ایتالیا قرار گرفته ‌اند ، آنزوری ها آخرین بار  قالب در جام جهانی در سال 1990 با یکدیگر دیدار کردند که در نهایت ایتالیایی ها، انگلیسی ها در ضربات پنالتی حذف کردند.

انگلیسی ها دو بار در قالب رقابت های جام جهانی با اروگوئه دیدار کردند که در سال 1954  به پیروزی رسیدند در سال 1966 یعنی همان سالی که سر شیرها قهرمان جام جهانی شدند به تساوی بدون گل رسیدند.

انگلیس تاکنون با کاستاریکا دیدار نکرده است کاستاریکا هم یک بار در قالب رقابت های دوستانه در سال 1994 به دیدار آتزری ها رفته اروگوئه و ایتالیا دو بار با هم در رقابت ها جام جهانی دیدار کرده اند، اروگوئه و کاستاریکا  هشت بار با یکدیگر بازی کرده اند.

گروه D

سوئیس – اکوادور- فرانسه- هندوراس


دودیدار تاریخی در این گروه انجام خواهد شد.

اکوادور به مصاف سوئیس میرود که تاکنون با آن مواجه نشده است ، از طرف دیگر فرانسه نیز تاکنون مقابل هندوراس ظاهر نشده است.

فرانسه و سوئیس 36 بار با یکدیگر بازی کرده اند که آخرین تجربه جام جهانی شان با یکدیگر به سال 2006 آلمان بازمی گردد که با تساوی بدون گل به پایان رسید.

هندوراس 13 مرتبه با اکوادور بازی کرده که همگی دوستانه بوده است ، 8 تساوی هم حاصل شده است.

هندوراس سوئیس را 1بار ملاقات کرده درجام جهانی 2010 که به تساوی بدون گل انجامیده است.

فرانسه هم با یک دیداری که با اکوادور داشته به پیروزی 2 بر صفر دست یافته است.

گروه F

 آرژانتین- بوسنی و هرزگووین- ایران –نیجریه

آرژانتین و بوسنی وهرزگوین دوبار با یکدیگر دیدار کرده اند که هر دو بار به نفع آرژانتینی ها به پایان رسیده آمریکا نیز ماه گذشته دردیدار دوستانه مقابل این تیم با دریافت 2گل شکست خورد.

ایران و نیجریه تنها یک بار درسال 1998 در هنگ کنگ با یکدیگر دیدار کرده اند که با نتیجه 1 بر صفر به سود سوپر عقابهای نیجریه به پایان رسید.

بوسنی هرزگوین و ایران 5 بار با هم بازی کرده اند که سهم ایرانیها 4 پیروزی و  یک تساوی بوده است. از این جهت ایرانی ها نسبت به بوسنی از جایگاه بهتری در جام جهانی 2014 برخوردار هستند.
 
گروه G

آلمان- پرتغال- غنا – آمریکا


پرتغال و آلمان 17 بار در برابرهم قرار گرفته اند که 5 دیدرا آن در جام جهانی انجام شده است ، از این میان در جام جهانی 2006 آلمانی در دیدار رده بندی موفق شدند پرتغال را با نتیجه 3 بر 1 از میان بردارند و به مقام سوم دست یابند.

غنا در دو جام جهانی اخیر موفق شده است، آمریکا را ازمیان بردراد .

آلمان درمرحله یک هشتم نهایی موفق شد درسال 2006 آمریکا را شکست دهد.

آلمان و غنا در جام جهانی 2010 با یکدیگر ملاقات کردند اما امسال این جام برای برادران بواشک حال وهوای دیگری دارد چرا که یکی از آنها درغنا و دیگری در آلمان است و تقابل زیبایی رابه نمایش خواهند گذاشت.

پرتغال و آمریکا در جام 2002 کره و ژاپن با یکدیگر دیدار کردند در نهایت آمریکا در اقدامی شکت برانگیز 3 بر2 به پیروزی رسید.

دراین رقابت آلمان ،  آمریکا را در دور 1 چهارم نهایی با نتیجه 1 بر صفر شکست داد.

پرتغال وغنا هم دیدار تاریخی با هم خواهند داشت و اولین دیدارشان را در تقویم بازیهای جام جهانی ثبت خواهندکرد.

گروه H

 الجزایر- روسیه- کره جنوبی


بلژیک وکره جنوبی در دوره  های قبل رقابتهای جام جهانی با یکدیگر دیدار کرده اند و قبل از تساوی در سال 1998 بلژیکی ها موفق به برد کره شده اند.

روسیه و بلژیک 4 بار با یکدیگر بازی کرده اند که 2 بار از آن مربوط به زمانی است که روسیه ، اتحادیه جماهیر شوروی بود.

الجزایر سه بار با همه ی حریفان خود دیدار کرده،‌ با بلژیک و روسیه به تساوی رسیده اما مقابل کره جنوبی شکست سختی را متحمل شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: فیفا ، جام جهانی ، قرعه کشی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.