سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آشتیانی: شانس ایران برای صعود به مرحله بعد بالاست

کارشناس فوتبال گفت: با توجه به تجربه بازی‌های گذشته، درصد شانس صعود ایران به مرحله بعد را بالا می‌بینم.

ابراهیم آشتیانی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: حضور ایران در بازی‌های آسیایی و المپیک‌ها شگفت آفرین بوده و در بازی مقابل تیم‌های بزرگ نتایج بدی بدست نیاوردیم، بازیکنان ایرانی با تمام توان و همیشه با غیرت بازی می‌کنند و هیچ‌وقت بازی را به چشم تفریح نگاه نمی‌‌کنند.

آشتیانی در خصوص قرار گرفتن ایران در گروه F بیان کرد: بازی آسانی در پیش نداریم، اما در یک گروه متوسط قرار گرفته‌ایم. درست است تیم‌های ضعیفی نیستند اما تیم‌های قدرتمندی هم در سطح قاره اروپا نیستند.

وی در مورد گفته کی‌روش که صعود ایران به مرحله بعد توهم است، گفت: کی‌روش سیاسی کاری کرده است و صعود ایران توهم نیست. کی‌روش برای پایین آوردن سطح انتظارات مردم و کم کردن فشار روانی روی بازیکنان و مربیان این حرف را زده است.

کارشناس فوتبال در خصوص تمرین‌ها برای آمادگی در بازی‌های جام جهانی اظهار داشت: تمرین بازیکنان در مقدماتی جام ملت‌های آسیا سنگین نبود و دیگر نباید تمرین‌ها را سبک بگیرند و باید تمرین‌های سخت‌تری را در پیش بگیرند.

وی در ادامه افزود: بازی در جام جهانی از حساسیت بالایی برخوردار است و بازیکنان علاوه بر در نظر گرفتن آبروی ایران و قاره آسیا باید تمرین‌های سرخت‌تری را انجام بدهند تا بتوانیم در جام جهانی پنج سهم کامل قاره آسیا را بدست بیاوریم و  جایی برای کم کاری و اشتباه وجودندارد.

حضور بازیکنان در جام جهانی ودرخشش آن‌ها در زمین می تواند شانس زندگی بهتری رابرای آن‌ها فراهم کند که همگی به تمیرین‌ها و پشتکار خودشان بستگی دارد.

ابراهیم آشتیانی برای صعود به مرحله بعد پیشنهاد کرد: از تیم هایی که سبک بازی آن ها با سبک بازی تیم‌های هم گروه ما هماهنگ است بازیکن جذب کنند.

فدراسیون را تحت فشار قراردهند تا 4 بازی تدارکاتی با تیم‌های درجه یک از جمله کامرون، فنلاند، نروژ، فرانسه، مکزیک و آفریقا می تواند مثمر تمر واقع شود و ترس بازیکنان ریخته می شود و اعتماد به نفس آن‌ها را  بالا می رود و برای اینکه بتوانیم به موفقیت دست پیدا کنیم نباید هیچ تیمی را دست کم بگیریم، حتی تیم‌های ضعیف را هم نباید ضعیف به شمار بیاوریم واز تیم‌های قدرتمند برای خودمان غول نسازیم.

آشتیانی در مورد حضور تیم‌های کره‌، ژاپن واسترالیا در جام جهانی اظهار داشت: ژاپن وکره از 30 سال گذشته ساختارشان را تغییر دادند و نتایج خوبی هم در مرحله قبل کسب کردند، با برنامه حرکت می کنند و از لحاظ پایه تیم‌هایشان نسبت تیم ما از سطح بالاتری برخوردارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فوتبال به نسبت رشته‌های ورزشی دیگر از تماشاچیان بیشتری برخورداراست، با رشته‌های دیگر فرق دارد واین می تواند از عوامل مهم در نمایانگر کردن فرهنگ ایران وشناساندن ایران به جهان باشد وتمام مطبوعات وفدراسیون باید دست به دست هم دهند ودست تیم ملی را باز بگذارند تا ایران به پیروزی وصعود به مرحله بعد نزدیک شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.