سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بدنبال مشكلات مالي؛

ناامني و بحران بر بازارهاي "ايتاليا" حاكم است

شرایط بازار ایتالیا در زمان بحران اقتصادی تغییر کرده و بسیاری از فروشگاه‌ها و شرکت‌ها به دلیل مشکلات مالی تعطیل شده‌اند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رای نیوز، شرایط بازار ایتالیا در زمان بحران اقتصادی تغییر کرده است. از شروع امسال تا ماه اکتبر، 9 هزار و 803 واحد فعال در زمینه پوشاک، کفش و پارچه تعطیل شده‌اند.

به موازات افزایش تعطیلی و بسته شدن فروشگاه‌ها، فروشندگان دوره‌گرد در حال افزایش هستند و به طور متوسط، در هر ماه هزار واحد تجاری و اقتصادی فعال در این زمینه‌ها مجبور به توقف فعالیت‌های خود شده‌اند.

زمانی این بخش‌ها از جمله بخش‌های پویا در اقتصاد و تجارت ایتالیا بوده‌اند اما در سال 2013 میلادی فقط چهار هزار و 473 واحد جدید شروع به فعالیت کرده‌اند.

بویژه اینکه حضور کارفرمایان خارجی در ایتالیا در حال افزایش بوده و طی چهار سال، یعنی از سال 2009 تا 2013 میلادی به میزان 4.4 درصد افزایش یافته است.

در این شرایط بحرانی، جوانان ایتالیایی مهاجرت کرده و افراد دارای 50 سال نیز، با ترس از دست دادن محل کار خود مواجه‌اند. 

بر همین اساس، میزان مصرف خانوارهای ایتالیایی کاهش یافته است و میزان مصرف مواد غذایی خانوارهای ایتالیایی از سال 2000 تا 2013 میلادی 6.6 درصد، کفش و لباس 15 درصد، جابجایی و رفتن به مسافرت‌ها 19 درصد کاهش یافته است. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.