سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هانی‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

صداقت 1+5 در شش ماه آینده مورد سنجش قرار می‌گیرد

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: شش ماه آینده نوعی آزمون برای کشورهای عضو 1+5 است که بتوانند مفاد توافق‌نامه ژنو را عملیاتی کنند که در صورت عدم اجرای آن جمهوری اسلامی ایران به روند قبل از این توافق‌نامه باز می‌گردد.

"حسن هانی‌زاده" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اظهارات "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر اطمینان‌دهی پای‌بندی 1+5 به تعهداتش در قبال ایران، گفت: اشتون به عنوان فرد امضا‌کننده توافق‌نامه میان ایران و 1+5، مسئولیت اجرایی مفاد این موافقت‌نامه را برعهده دارد و موظف به پاسخ گویی به افکار عمومی در مقابل اجرایی کردن و یا عدم اجرای توافق‌نامه ژنو است.  
 
وی گریزی بر اظهارات "باراک اوباما" رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر متعهد بودن کشورش به رژیم صهیونیستی و پابرجا ماندن سخت‌ترین تحریم‌های ایران داشت و افزود: اظهارات اوباما از یک سو و سفر "جان کری" به فلسطین اشغالی از سوی دیگر بیانگر آن است که آمریکایی‌ها به شدت تحت فشار لابی صهیونیستی قرار دارند.
 
هانی‌زاده با بیان اینکه اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا صرفا در جهت جلب رضایت رژیم صهیونیستی مطرح شده است، تاکید کرد: این اظهارات تاثیری بر توافق‌نامه ژنو نخواهد داشت و غرب باید بداند چنانچه از تعهدات خود چشم‌پوشی کند ایران نیز در مقابل از اجرایی کردن این تعهدات خودداری خواهد کرد.  
 
این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: شش ماه آینده نوعی آزمون برای کشورهای عضو 1+5 است که بتوانند مفاد توافق‌نامه ژنو را عملیاتی کنند که در صورت عدم اجرای آن جمهوری اسلامی ایران به روند قبل از این توافق‌نامه باز می‌گردد. 

انتهای پیام/
برچسب ها: هانی زاده ، ژنو ، آمریکا ، اشتون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.