سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

'سلامت معنوی" در آموزش پزشکی دچار کندی و رخوت بوده است

در همه جای دنیا "سلامت معنوی" به عنوان یکی از ابعاد سلامت در آموزش پزشکی دچار کندی بوده و در کشور ما نیز تا کنون مطالبی در این بعد در آموزش گروه پزشکی انجام نشده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر فریدون عزیزی رئیس نخستین همایش سلامت معنوی در نشست خبری خود که امروز در فرهنگستان علوم پزشکی برگزار شد، در جمع اصحاب رسانه بیان داشت: تعریف سلامت معنوی در ایران با کشورهای غربی در تفاوت است.

در کشور ما سلامت معنوی پرداختن به تعالی روح افراد و جامعه بوده و فقط به ارتقای سلامت جسمی محدود نمی‌شود.

وی با اشاره به این‌که ورود به بحث "سلامت معنوی" دشوار است گفت: در ابتدای راه هستیم و ورود سلامت معنوی در آموزش‌های پزشکی بسیار معقول است چرا که پزشکان با جنبه‌‌های سلامت آشنا شدن و به اهمیت  حمایت معنوی در زمان بیماری پی می‌برند.

وی هم‌چنین با اشاره به این‌که حدود 9 هزار مقاله علمی در زمینه "سلامت معنوی" وجود دارد که باید تمام آن‌ها در ایران نیز بررسی و اجرا شود خاطر نشان ساخت: نخستین همایش سلامت معنوی 20 و 21 آذر ماه در تالار امام(ره) دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می‌شود، که شامل 50 سخنرانی و 250 مقاله ارسالی است.

به گفته دکتر عزیزی ابعاد بین المللی سلامت معنوی، سلامت معنوی در قرآن و نهج البلاغه، "سلامت معنوی" در عرفان اسلامی و مبانی و تعاریف و مفهوم سلامت معنوی از جمله محورهای نخستین همایش ملی سلامت معنوی هستند.
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.