سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

سرشماری درنای خاکستری در فارس

سرشماري درناي خاکستري به طور همزمان در مناطق تحت مديريت و مناطق آزاد استان فارس صورت پذيرفت.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ حسینعلی ابراهیمی کارنامی مدير کل حفاظت محيط زيست استان فارس گفت: درناهاي مهاجر فصل سرد را در تالابهاي استان فارس سپري مي کنند سرشماري درناي خاکستري به طور همزمان در مناطق تحت مديريت و مناطق آزاد استان فارس صورت پذيرفت.

وي افزود: اين سرشماري با همکاري کارشناسان محيط زيست و محيط بانان انجام شد و هدف از اين سرشماري ارزيابي تغييرات و نوسانات جمعيت درناهاي مهاجر به استان و پايش زيستگاه آنها است.

کارنامي ادامه داد: طي اين سرشماري بالغ بر چهار هزار قطعه درنا در استان شمارش شد که بيشترين تعداد آنها در تالابهاي بختگان و لارستان مشاهده شد.

مدير کل حفاظت محيط زيست استان فارس بیان کرد:پرنده درنا از گونه هاي مهاجر زمستان گذران ايران است که در فصل زمستان به تالاب ها و مزارع مهاجرت مي کند. گونه ديگر درنا يعني درناي سيبري از پرندگان در حال انقراض است که تنها مهاجر آن به ايران در فصل پاييز به تالاب هاي فريدونکنار در استان مازندران مهاجرت مي کند.

وی گفت: درناي معمولي پرنده اي با پر و بال خاکستري، پاها و منقار بلند است در حالي که درناي سيبري درناي سفيد با ماسک قرمز اطراف منقار است. تالاب هاي لارستان و تالاب ارژن و تالاب بختگان زيستگاه اصلي زمستان گذراني درناي خاکستري در فارس به شمار مي رود./س

انتهای پیام/

برچسب ها: درنا ، خاکستری ، فارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.