سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

واحدهای تولیدی کشور با بهره‌وری ۲۰ درصد فعالیت می‌کنند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: در حال حاضر واحدهای تولیدی و صنعتی استان اردبیل به بهره وری ۲۰ تا ۲۵ درصد فعالیت می کنند که این خود مانع جدی در مسیر اشتغال است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ حسین پیرمؤذن افزود: استان اردبیل با وجود شناخته شدن با شاخصه ها و برجستگی های تولید محصولات متنوع و قطب تولیدات در این بخش، از داشتن یک واحد صنایع تبدیلی مجهز محروم است به طوری که 80 درصد محصولات باغی و دامی این استان به شکل خام و بدون فرآوری از این استان خارج شده و منافع آن نصیب واحدهای تولیدی و صنعتی سایر استان ها می شود.

وی گفت: بیش از دو سال است که 270 واحد تولیدی و صنعتی استان را برای بهره مندی از صندوق توسعه ملی و تسهیلات مناسب آن معرفی کردیم اما تاکنون ریالی در این زمینه پرداخت نشده است.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل دلیل این امر را بی رغبت بودن دولت گذشته در پرداخت تسهیلات و اعتماد به بخش خصوصی بیان کرد و افزود: دولت قبلی به جای رویکرد اعتماد محورانه نگاه امنیتی و کاسب کارانه را در این بخش رایج و مرسوم کرده بود که این خود بخش عظیمی از انرژی فعالان اقتصادی را گرفت.

پیرمؤذن تصریح کرد: با روی کار آمدن دولت جدید بخشی از این نگاه ها و صدور بخشنامه های متعدد که ضربه مهلک به تولید و فعالان بخش خصوصی می زد کاهش یافته و در نقطه مقابل مسئولان استانی ما نیز مصمم شدند تا پیگیر پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و تأمین نقدینگی های واقعی باشند.

قائم مقام شورای مرکزی خانه صنعت و معدن ایران تصریح کرد: با از بین رفتن نگاه امنیتی به حوزه سرمایه گذاری تلاش بر این است تا امنیت سرمایه گذاری برقرار باشد تا ایرانیان خارج از کشور با اعتماد بیشتر در صحنه حاضر شده و دیدگاه های کارشناسی خود را مطرح کنند.

وی گفت: با بهبود ارزش پول ملی که نسبت به ماه های گذشته 20 درصد افزایش یافته و لغو پیمان سپاری ارزی، آرامش حقیقی در حوزه صادارت فراهم آمده و در کنار آن تأکیدی که دولت در اجرای قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار دارد یکی از ارکان توسعه و شاخص های تعیین کننده وضعیت اقتصادی بهتر و مطلوب تر نمود و ظهور پیدا می کند/س.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.