سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

شهادت حضرت رقیه حقانیت اباعبدالله (ع) را ثابت می‌کند

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: شهادت حضرت رقیه (س) یکی از برگ‌های روشن کربلا برای اثبات حقانیت اباعبدالله الحسین (ع) و باطل بودن جریان مقابل است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام محمدمهدی نادری ضمن تسلیت شهادت حضرت رقیه (س) اظهار داشت: در مورد وقایع روی داده درباره حضرت رقیه (س) اختلافی بین برخی از محققان تاریخ است که بیشتر در مورد نام و سن حضرت بوده ولی در اصل قضیه و شهادت حضرت رقیه (س) تردید وجود ندارد.


وی خاطرنشان کرد: دشمنان پس از واقعه کربلا مسائل را وارونه جلوه می‌دادند تا افکار عمومی برداشت دیگری نسبت به عاشورا داشته باشد.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) عنوان کرد: شهادت کسانی که در واقعه کربلا حضور داشتند سندهایی در طول تاریخ است که افراد منصف با مشاهده این سندها تردیدی در حقانیت امام حسین (ع) و باطل بودن حکومت بنی‌امیه نداشته باشند.

وی یادآور شد: هر انسان منصفی با مشاهده این وقایع قضاوت می‌کند که شهادت طفل شیرخوار با آن وضعیت نشان‌دهنده حقانیت یک طرف و باطل بودن طرف دیگر است.

نادری با بیان اینکه مطالعه و بررسی واقعه کربلا حقانیت قیام اباعبدالله الحسین (ع) را بیش از گذشته نمایان می‌کند، گفت: اگر کسانی که تاریخ عاشورا را مطالعه می‌کنند ابهامی در زمینه حق یا باطل بودن این قیام داشته باشند با بررسی ابعاد مختلف آن در می‌یابند دشمنان اباعبدالل ه(ع) در جبهه باطل بودند و عملکردهای دشمنان به روشنی نشان می‌دهد که جنایتکاران رو سیاه تاریخ هستند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از اوقات، ابزار عاطفه و احساس بهتر از عقل، منطق و استدلال تاثیر دارد؛ گاهی از اهرم عاطفه و احساس استفاده می‌کنیم تا به مقصد که نشان دادن حق است برسیم.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) یادآور شد: جریان شهادت حضرت رقیه (س) یک مسئله عاطفی است که هر انسانی را متاثر می‌کند تا زودتر از عقل، منطق و استدلال به حقیقت برسد.

وی یادآور شد:‌ شهادت حضرت رقیه (س) یکی از برگ‌های روشن کربلا برای اثبات حقانیت اباعبدالله الحسین (ع) و باطل بودن جریان مقابل است./س
برچسب ها: قم ، شهادت ، حضرت ، رقیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.