سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ليبرمن:دستيابي به صلح بين اسرائيل و فلسطين در مذاكرات آتي بعيد است

وزيرامورخارجه رژيم صهيونيستي در سخناني در مرکز سياست خاورميانه سابان در واشنگتن که در پايگاه اينترنتي اين موسسه منتشر شده است، برقراري صلح بين اين رژیم و فلسطين را در آينده اي نزديك بعيد دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از راديورژيم صهيونيستي:"آويگدور ليبرمن" روز شنبه در اظهاراتي با بعيد دانستن برقراري صلح بين اسرائيل و فلسطين در مرحله آتي مذاكرات اظهار داشت:مذاكرات سازش در شرايط كنوني به بن بست رسيده است.

او در ادامه اظهار كرد:به رغم مهيا شدن حسن نيت، همچنان ترميم شكاف هاي عميق بين مواضع دو طرف وهمچنين عدم اعتماد وجود دارد.

اظهارات عصر روز جمعه ليبرمن در تضاد با سخنان جان کري وزير امور خارجه آمريکا است که گفته بود دستيابي به صلح، نزديک‌‌ است.

ليبرمن در سخناني در مرکز سياست خاورميانه سابان در واشنگتن که در پايگاه اينترنتي اين موسسه منتشر شده است، اعلام کرد: «امروز، اعتماد بين دو طرف تقريبا صفر است. اگر شما هيچ اعتباري نداشته باشيد، برقراري صلح غيرممکن است».

وي افزود: «من فکر نمي‌کنم رسيدن به يک راه حل جامع به منظور دستيابي به اندکي موفقيت، در سال آينده امکان‌پذير باشد ولي فکر مي‌کنم ادامه گفتگو، ضروري است».

وي گفت گفتگو، ضروري است «زيرا حتي اگر شما نتوانيد مناقشه را حل کنيد ولي بسيار مهم است که اين مناقشه را مديريت کنيد».

کري که روز جمعه در پايان سفر به اسرائيل و اراضي فلسطيني و گفتگو با بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل و محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطيني صحبت مي‌کرد، به رغم پيشرفت نه چندان ملموس مذاکراتي که وي از اواخر ماه ژوئيه تاکنون ميانجيگري کرده است، خوشبين بود.

وزير امور خارجه آمريکا گفت: «من معتقد هستم ما به تحقق صلح و شکوفايي و امنيتي که همه مردم اين منطقه استحقاق آن را دارند، در مقايسه با سال‌هاي قبل، نزديک‌تر شده ايم».

 آویگدور لیبرمن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی همچنین در دهمین نشست "روابط آمریکا-اسرائیل در خاورمیانه پویا" مجمع "سابان" در واشنگتن از توافقنامه هسته‌ای موقت بین ایران و شش قدرت جهانی انتقاد کرد.

وی این توافقنامه هسته‌ای را برای خود و سایر اسرائیلی‌ها غیر قابل قبول توصیف کرد. لیبرمن در ادامه با اشاره به اینکه پنهان کردن اختلاف اسرائیل و آمریکا بر سر این توافقنامه غیرممکن است، تاکید کرد که اما لزومی ندارد درباره این اختلافات در انظار عمومی بحث کرد.

لیبرمن همچنین با این استدلال که "ما در آغاز یک مسابقه تسلیحات هسته ای هستیم... که عواقب حتی جدی تری از فیلم های ترسناک هالیوود خواهد داشت." مدعی شد، دیپلماسی هسته ای با ایران فضای امنیتی منافع آمریکا و اسرائیل در منطقه را تشدید می‌کند.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.