سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

ریشه های تخلفات فراوان گذشته در تامین اجتماعی

عضو کمیته تحقیق و تفحص از پرونده تامین اجتماعی و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، رابطه بازی به جای ضابطه و قانون، نبود نظارت کافی و بی توجهی به نص قانون را از عوامل بروز تخلف فراوان در سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد.

سید سعید زمانیان، با اشاره به قرائت گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی، گفت: بر اساس این گزارش، برخی سازمان های زیرمجموعه تامین اجتماعی نظیر شرکت های وابسته و شرکت های هلدینگ نیز تخلف کرده اند.
وی، با بیان اینکه تامین هزینه های سازمان تامین اجتماعی از پرداخت های ماهیانه افراد تحت پوشش این سازمان و شرکت های زیرمجموعه تامین می شود، اضافه کرد: در برخی موارد، حقوق ماهیانه پرداختی به برخی بازنشستگان این سازمان به ماهی یکصدهزار تومان نیز نمی رسد ولی به برخی مدیران تامین اجتماعی حقوق ها و پاداش های بالای 15 میلیون تومان پرداخته شده و به بیت المال چوب حراج زده شده است.
زمانیان، با تجلیل از همکاری مطلوب ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مجموعه تحت مسئولیت وی با اعضای کمیسیون تحقیق و تفحص، افزود: اگر در این سازمان، قانون رعایت می شد، رابطه ها و باندبازی ها جای خود را به قانون نمی داد و سیستم های خودکنترلی درون سازمانی و نظارتی برون سازمانی جایگاه واقعی داشت، اینهمه تخلف به وقوع نمی پیوست.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گزارش قرائت شده در مجلس کلی بوده و این گزارش با جزئیات لازم به دستگاه قضایی ارسال شده است، افزود: مردم ایران و نمایندگان ملت در مجلس از دستگاه قضایی انتظار دارند با قاطعیت به این پرونده رسیدگی کرده و با متخلفان بر اساس قانون برخورد کنند تا حقوق بیت المال نیز بازگردانده شود.
سید سعید زمانیان، همچنین بر لزوم تقویت سیستم های نظارتی تاکید کرد و گفت: لازم است زمینه لازم برای نقد سازنده دستگاه های اجرایی و مسئولان بیش از گذشته برای رسانه ها فراهم شود.
وی، در ادامه با تشریح همکاری دولت یازدهم و نمایندگان مردم در مجلس در راستای توسعه و پیشرفت کشور، گفت:اعتقاد داریم که مجلس و دولت مکمل همدیگرند و با همکاری و مشورت است که مسیر پیشرفت کشور هموارتر می شود.
زمانیان گفت: بر اساس قانون اساسی، قوای سه گانه جمهوری اسلامی ایران مستقل از همدیگر و زیر نظر مقام معظم رهبری فعالیت می کنند و بر این اساس، هم دولت باید قانون را رعایت کند و هم مجلس نیز باید در مواردی که دولت به تصویب قانونی دارد به دولت کمک کند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی همچنین با تقدیر از تصمیم دولت یازدهم در ارسال به موقع بودجه سال 93به مجلس در هفته آینده، افزود: اگر موارد بر اساس قانون انجام شود و منافع کلان و ملی فدای باندبازی ها و دسته بندی های سیاسی نشود، نه برای دولت و نه مجلس مشکلی پیش نمی آید.
سید سعید زمانیان تصریح کرد:مجلس و دولت نیز باید همگام و همکار، به عنوان دو پشتیبان برای رفع مشکلات کشور اقدام کنند و اجازه ندهند مشکلات مردم در بازی های سیاسی گم شود.
وی، با بیان اینکه بنای مجلس و دولت همکاری با همدیگر است، افزود:اگر تعامل و همدلی در روابط قوا برقرار باشد، در فضای بهتری می توان امور را به پیش برد./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.