سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

پیش‌بینی تولید 17 هزار تن سبزی و صیفی گلخانه‌ای در استان مرکزی

معاون مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: با توجه به اینکه فصل کشت و برداشت محصولات گلخانه‌ای معمولا نیمه دوم سال است پیش‌بینی می‌شود میزان تولید محصولات گلخانه‌ای سبزی و صیفی استان تا اواخر سال جاری به 17 هزار تن برسد.

 اسدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، با بیان اینکه سطح زیرکشت محصولات گلخانه‌ای سبزی و صیفی در استان 70 هکتار است، اظهار کرد: میزان تولیدات گلخانه‌ای سبزی و صیفی در سال جاری تاکنون بالغ بر 6 هزار و 500 تن بوده است که با توجه به اینکه فصل کشت و برداشت محصولات گلخانه‌ای معمولا نیمه دوم سال است پیش‌بینی می‌شود این مقدار تا اواخر سال جاری به حدود 17 هزار تن برسد.

وی افزود: محصولات سبزی و صیفی بیشتر شامل خیار، گوجه، بادمجان، فلفل سبز و رنگی و توت فرنگی است.

اسدی گفت: سطح زیرکشت محصولات گلخانه‌ای گل و گیاهان زینتی استان بالغ بر 370 هکتار است.

معاون مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: گلخانه‌های گل و گیاه بیشتر در شهرستان‌های محلات و خمین متمرکز شده‌اند و گلخانه‌های سبزی و صیفی نیز در شهرستان‌های اراک و ساوه متمرکز هستند.

وی در ادامه بیان داشت: میزان تولید گل‌های شاخه بریده استان بالغ بر260 میلیون شاخه، هفت میلیون گلدان گل‌های گلدانی، 83 میلیون بوته گل‌های فصلی و نشائی و حدود 35 میلیون اصله درخت و درختچه‌های زینتی است.

اسدی در پایان خاطرنشان ساخت: میزان اشتغالزایی در زمینه گل و گیاه حدودهزار و 750 نفر و در زمینه سبزی و صیفی بالغ بر 950 نفر بوده است./س

برچسب ها: تولید ، سبزی ، گلخانه ای
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.