سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيرجند/

برداشت حدود 15 هزار تن پسته از باغات خراسان جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از برداشت حدود 15 هزار تن پسته از باغات این استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ غلامرضا هادربادی منطقه خراسان جنوبی ، سطح زیرکشت پسته را در استان 16 هزار و 500 هکتار اعلام کرد و افزود: از این میزان 10 هزار و 726 هکتار بارور و 5 هزار و 777 هکتار غیر بارور است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از افزایش 10 درصدی پسته در سال جاری خبر داد و خاطر نشان کرد: پسته این استان به خارج از کشور و همچنین استانهای مجاور بخصوص کرمان صادر می شود.

وی در ادامه افزود: سال گذشته 13 هزار و 705 تن پسته از سطح 10 هزار و 724 هکتار بارور باغات استان برداشت شده که بیشترین آن مربوط به شهرستان بشرویه با تولید 5 هزار و 731 تن از سطح 3 هزار و 900 هکتار بارور بوده است.

هادربادی از مهم ترین ارقام پسته استان را کله قوچی ، اکبری ، اوحدی ، احمد آقایی و پسته سفید ذکر کرد و یادآور شد: مرغوبترین پسته استان، ارقام کله قوچی و اکبری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اجرای طرح های تغذیه بار روشهای محلول پاشی ، چالکود ، نوار کود، هرس مناسب و ارائه مشاوره تخصصی به باغداران توسط کارشناسان سازمان و کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستانها را از جمله مهم ترین اقدامات انجام شده این سازمان برای در خصوص افزایش تولید پسته اعلام کرد.

وی اظهار کرد: سامزان جهاد کشاورزی در خصوص اعطای تسهیلات کم بهره از محل کارگروه توسعه کشاورزی و کمک های فنی ، اعتباری در اختیار متقاضیان احداث و نوسازی باغات قرار داده است.

هادربادی تصریح کرد: حدود 10 هزار نفر با احتساب مراحل تولید، فرآوری و انبارداری در خصوص محصول پسته در استان مشغول بکارند.

برداشت پسته از اوایل شهریورماه در استان خراسان جنوبی آغاز و تا اواسط مهر ماه ادامه داشت.

خراسان جنوبی مقام ششم سطح زیر کشت پسته کشور را داراست./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.