سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/ آیت الله علوی بروجردی:

جمهوری اسلامی ایران آبروی شیعه است

آیت الله ˈسید محمد جواد علوی بروجردیˈ از استادان برجسته حوزه علمیه قم گفت: این نظام که بعد از 1400 سال آبروی شیعه است، باید بتواند در اداره مردم و عرضه آن در سطح بین المللی به گونه ای جلوه کند که تبلیغ عملی برای شیعه باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، این استاد حوزه علمیه روز جمعه در دیدار خانواده و اعضای ستاد ارتحال مرحوم ˈحبیب الله عسگر اولادیˈ با وی، افزود: باید امروز بیندیشیم که نیاز مملکت چیست و در آن زمینه فعالیت و تلاش کنیم. 


آیت الله علوی بروجردی تاکید کرد: اینکه بگوییم من نیستم این آقا بوده است و مسوولیت را گردن هم بیاندازیم کاری را حل نمی کند و در دنیا به اسم شیعه ثبت می شود.

وی گفت: حوزه ها باید مستقل باشند تا بتوانند در مقام افراد مدعی سیاست حرف بزنند؛ حوزه ای که از دولت بودجه بگیرد، اگر در این دولت انحرافی باشد نمی تواند در مقابلش حرف بزند؛ الان حوزه قم بزرگترین مرکز علمی در دنیای اسلام است.

وی با اشاره به خصوصیات مرحوم عسگر اولادی، گفت: آن مرحوم وارث حرکتی بود که در طول تاریخ شیعه بعنوان پشتوانه روحانیت در میان مردم عمل کرده است و همیشه در طول تاریخ افرادی اینگونه عمل کرده اند.

آیت الله علوی بروجردی افزود: مرحوم عسگر اولادی سیاسی بود، اما سیاسی بودن او مولود مذهبی بودن و تدینش بود، یعنی اگر امروز مرجع تقلید به او می گفت نباید شما در هیچ کاری دخالت کنید، خودش را کنار می کشید. 

وی افزود: کسانی بودند که خودشان را نسبت به روحانیت متعهد می دانستند که این مجموعه باید حفظ شود تا شیعه حفظ شود و مرحوم عسگر اولادی از تبار کسانی بود که بعنوان پشتوانه روحانیت عمل کردند.

وی افزود: باید به این واقعیت توجه داشته باشید که رسالتی که الان حزب موتلفه اسلامی دارد بسیار مهمتر از رسالت گذشته می باشد و آن رسالت مهم این است که انسان در مسیر و طبق اصول و مبانی حرکت کند.

 آیت الله ˈسید محسن خرازیˈ از استادان برجسته حوزه علمیه قم نیز در دیدار جداگانه ای با اعضای این ستاد، گفت: مرحوم عسگر اولادی همواره با حجت قدم برمی داشت و در هر زمانی از ولایت فقیه تبعیت داشت از اینرو از خطرات مصون ماند. 

وی بر ادامه روش و مرام آن مرحوم تاکید کرد و گفت: کارهای نیک و خیر او را ادامه دهید. 

همچنین در این دیدارها، ˈمحمد نبی حبیبیˈ دبیرکل حزب موتلفه اسلامی مطالبی را درباره شخصیت مرحوم ˈحبیب الله عسگر اولادیˈ بیان کرد. 

خانواده و اعضای ستاد ارتحال مرحوم ˈحبیب الله عسگر اولادیˈ دیروز با آیات عظام ˈناصر مکارم شیرازیˈ، ˈعبدالله جوادی آملیˈ و ˈحسین نوری همدانیˈ از مراجع تقلید و حضرات آیات ˈرضا استادیˈ و ˈسید محمود هاشمی شاهرودیˈ از استادان برجسته حوزه علمیه قم و نیز حجت الاسلام ˈسید جواد شهرستانیˈ نماینده آیت الله ˈسید علی سیستانیˈ در ایران دیدار و گفت وگو کردند. 

اعضای این ستاد صبح امروز نیز با آیت الله ˈحسین وحید خراسانیˈ، از مراجع تقلید و ˈسید محمد علی علوی گرگانیˈ از اساتید برجسته حوزه علمیه در قم دیدار و گفت و گو کردند. /س


برچسب ها: قم ، جمهوری ، اسلامی ، ایران ، آبروی ، شیعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.