سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با ورود 139 اتوبوس جديد تندرو به خيابان‌هاي تهران از ظهر شنبه:

افزايش 300 هزار نفري ظرفيت ناوگان اتوبوسراني پايتخت/دو پروژه هوشمندسازي ناوگان تاكسيراني صبح شنبه به بهره‌برداري مي‌رسد

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران از ورود 139 دستگاه اتوبوس جديد تندرو به خيابان‌هاي تهران از ظهر شنبه شانزدهم آذر خبر داد.

  به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مهندس سيد جعفر تشكري هاشمي افزود: با ورود هر اتوبوس جديد تندرو به خطوط بي‌آر‌تي، مي‌توانيم اين انتظار را داشته باشيم که هزار دستگاه وسيله نقليه شخصي از خيابان‌هاي شهر خارج شوند و به عبارتي هر دستگاه اتوبوس تندرو معادل هزار دستگاه وسيله نقليه شخصي در روز مسافر جا به جا مي‌كند.

وي با اشاره به اين كه چنان‌چه ناوگان حمل و نقل عمومي از جذابيت و مطلوبيت لازم برخوردار باشند، شهروندان به استفاده از آن ترغيب و تشويق مي‌شوند، اظهار كرد: در غير اين صورت نمي‌توانيم انتظار داشته باشیم مردم وسايل نقليه عمومي را به وسيله نقليه شخصي خود ترجيح دهند.

معاون شهردار تهران با بيان اين كه ايجاد شبكه يكپارچه حمل و نقل عمومي در جهت ارائه خدمات هر چه مطلوب تر به شهروندان از جمله سياست‌هاي مديريت شهري در حوزه حمل و نقل و ترافيك است، تصريح كرد: بر اين اساس هوشمندسازي ناوگان حمل و نقل شهري را در دستور كار خود قرار داده‌ايم.

وي با اشاره به اين كه كنترل و نظارت مستمر بر عملكرد ناوگان حمل و نقل عمومي باعث افزايش كارآيي و بهبود بهره‌وري آن خواهد شد،‌ اضافه كرد:‌ توسعه فن‌آوري‌های روز و مكانيزاسيون در بخش‌هاي مختلف ناوگان را توسعه خواهيم داد و اين مهم كه از گذشته در مترو اجرا شده و اخيراً در اتوبوسراني اجرايي گرديده را در تاكسيراني نيز آغاز کرده ایم.

مهندس تشكري هاشمي با بيان اين كه به اين منظور مركز كنترل و نظارت هوشمند سازمان تاكسيراني از صبح شنبه شانزدهم آذر افتتاح خواهد شد، گفت: علاوه بر اين، سيستم يكپارچه اطلاعات سازمان تاكسيراني تحت عنوان «سامانه سيما تاكسي» نيز هم‌زمان مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد.

معاون شهردار تهران در پايان با تأكيد بر اين كه مقوله حمل و نقل و ترافيك بر ابعاد اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي زندگي شهروندان اثرگذار است، خاطرنشان كرد: مديريت شهري در دوره جدید با نگاه انسانی در راستاي توسعه حمل و نقل عمومي با محوريت حمل و نقل انسان محور گام بر مي‌دارد.

گفتنی است طی مراسم ویژه ای در صبح شنبه شانزدهم آذر و هم زمان با بهره برداری از دو پروژه هوشمندسازی ناوگان تاکسیرانی، 139 دستگاه اتوبوس جدید تندرو با ظرفیت بالغ بر 300 هزار مسافر نیز از ظهر همان روز آغاز به کار خواهندکرد./
انتهای پیام/

برچسب ها: خیابان ، اتوبوس ، پایتخت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.