سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمريکا 49 ديپلمات روس را به استفاده غير قانوني از مزاياي درماني متهم کرد

دادستانهای آمریکا 49 دیپلمات کنونی و پیشین روسیه و اعضای خانواده آنها را به استفاده غیر قانونی از مزایای نظام بیمه و درمان متهم کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگـزاری رویترز، بر اساس اتهامات مطرح شده، اعضای خانواده های دیپلماتهای روسیه از برنامه کمکهای بهداشت و درمان آمریکا، حدود یک میلیون و 500 هزار دلار بهره مند شدند. این در حالی است که برنامه مذکور ویژه خانواده هایی است که درآمد ماهیانه آنها حدود سه هزار دلار یا کمتر است. این مزایا شامل پوشش هزینه های مربوط به بارداری، زایمان و مراقبت از نوزاد می شود.

هر یک از این 49 نفر به یک مورد اتهام تبانی با هدف اختلاس بیمه درمانی و یک مورد اتهام تبانی به منظور سرقت بودجه دولتی و ارائه اطلاعات نادرست در زمینه بیمه درمانی روبرو هستند.

«پیتر دونالد» سخنگوی پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) در این باره اعلام کرد تا کنون هیچ مورد دستگیری در این خصوص رخ نداده است.

یک منبع آگاه به موضوع در این باره گفت دیپلماتهای مذکور همگی از مصونیت دیپلماتیک بهره مند بودند و برای دستگیری آنها، روسیه باید مصونیت مذکور را لغو کند.

یک منبع آگاه دیگر در این باره گفت تنها عده معدودی از متهمان همچنان در آمریکا زندگی می کنند. مقامات روسیه برای اظهار نظر درباره این موضوع در دسترس نبودند.

صدها دیپلمات روسی و اعضای خانواده های آنها در یک مجموعه اقامتی در محله «ریوردیل» نیو یورک زندگی می کنند.

روسیه طی سالهای اخیر آمریکا را به پیگرد قانونی شهروندان خود به شکلی جانبدارانه و با انگیزه سیاسی متهم کرده است که از جمله آنها می توان صدور حکم حبس برای «ویکتور بوت» تاجر اسلحه و «کنستانتین یاروشنکو» خلبان روس به جرم قاچاق مواد مخدر اشاره کرد.

آمریکا در ماه دسامبر سال 2012 قانونی را به اجرا گذاشت که بر آن اساس، آن دسته از اتباع روسیه که ناقض حقوق بشر شمرده می شوند اجازه ورود به آمریکا را نخواهند داشت. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در واکنش به این اقدام، اخیرا قانونی را به امضا رساند که بر اساس آن آمریکایی ها، از جمله برخی از مقامات وزارت دادگستری آمریکا، مجاز به ورود به مسکو نخواهند بود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.