سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هراس بيش از نيمي از مردم افغانستان از حضور در مراکز رای‌گيري

بيش از نيمي از مردم افغانستان از حضور در مراکز راي گيري هراس دارند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلویزیونی بی بی سی، گزارش ها نشان می دهد بیش از نیمی از مردم افغانستان از حضور در مراکز رای گیری هراس دارند.

به گزارش  گزارش های جدید نشان می دهد نیمی از مردم افغانستان از حضور در مراکز رای گیری می ترسند.بنیاد آسیا این تحقیق را انجام داده است.این بنیاد به خط مشی سیاست بین المللی در افغانستان کمک می کند.

براساس این گزارش بزرگترین نگرانی افغان ها امنیت اشخاص،فساد مالی و بیکاری است.

کارن آلن خبرنگار بی بی سی در گزارشی در این زمینه گفت:این تحقیق براساس نظرسنجی از افغان ها در شهرها و روستاهای دور انجام شده است.بزرگترین نگرانی افغان ها بیکاری ،ناامنی وفساد مالی است.هفتاد وشش درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند اوضاع پس از سقوط طالبان بهتر شده است. بیست و چهار درصد نگران یافتن کار هستند.اعتماد به مقامات دولتی در مقایسه با هشت سال گذشته کمتر شده است و پانزده درصد کمتر از گذشته سیاستمداران را تایید می کنند.

خبرنگار بی بی سی گفت: نیروهای امنیتی افغانستان مسئول امنیت کشور هستند. میلیاردها دلار برای آموزش و استخدام آنها هزینه شده است.براساس این نظرسنجی هشتادو هشت درصد به ارتش افغانستان اعتماد دارندو هفتادو هفت درصد هم به پلیس اعتماد دارند.

فقط 51 درصد به سیستم قضایی افغانستان اعتقاد دارند.

براساس نظرسنجی انجام شده 90 درصد به مفهوم حقوق برابر اعتقاد دارند و 46درصد معتقدند مردان باید تصمیم بگیرند که زنانشان به چه نامزدی رای دهند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.