سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرشمارگان ترین روزنامه اقتصادی ایتالیا:

ايران مذاکرات خود را با شرکت‌های بزرگ نفتي آغاز کرده است

نشريه اقتصادي ايتاليا درگزارشی نوشت: ايران مذاکرات خود را با شرکت هاي بزرگ نفتي اغاز کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، پرشمارگان ترین روزنامه اقتصادی ایتالیا نوشت: ایران در استانه رفع تحریم ها، مذاکرات خود را با شرکت های بزرگ نفتی جهان اغاز کرد.

روزنامه ایل سوله ونتی کواترو اوره در گزارشی با عنوان « تهران خود را برای دوره پساتحریم آماده می کند» می نویسد : در حالی که تحریمهای بین المللی در قبال ایران همچنان به قوت خود باقیست، جمهوری اسلامی خود را برای از سرگیری همکاری با کمپانیهای بزرگ نفتی آماده می کند. بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران، روز گذشته در حاشیه نشست اوپک در وین گفت که کشورش برای همکاری با هفت شرکت غربی توتال فرانسه ، شل انگلیس /هلند، انی ایتالیا ، استات اویل نروژ ،‌ بی.پی انگلیس، اکسون و کونوکوی امریکا آمادگی دارد.

این روزنامه افزود: لازم به تذکر است که در میان این هفت شرکت، تنها شرکت ایتالیایی انی است که هیچگاه حتی با وجود تحریمها، ارتباط خود را با ایران بطور کامل قطع نکرده است.

بر اساس آخرین گزارش شرکت نفت ایتالیا، بخش اعظم مطالبه یک میلیارد دلاری این کمپانی از ایران دریافت شده و انی در حال حاضر در آن کشور حضوری حاشیه ای دارد که به تکمیل قرارداد نفتی دارخوین و انتقال کارها به یک شرکت ایرانی محدود می شود. وزیر نفت ایران در سخنان دیروز خود در وین به جزئیات مذاکرات تهران و کمپانیهای نفتی غربی اشاره ای نکرد. اما به گفته یکی از دستیارانش، قرار است بین ایران و نمایندگان شل و انی ملاقاتهایی صورت بگیرد. ایران قصد دارد هر چه سریعتر جایگاه پیشین خود را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان نفت جهانی به دست آورد و تولید خود را افزایش دهد.

به نوشته ایل سوله ونتی کواترو اوره، این تلاش ایران با واکنش منفی کشورهای عربی و به ویژه عربستان روبرو شده که از زبان وزیر نفت خود اعلام کرد که قصد کاهش تولیدات خود را ندارد. اما وزیر نفت ایران در وین تاکید کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: ایران ، نفت ، شرکت ، اتالیا ، خرید ، مذاکرات ، زنگنه ، وین ، اوپک ، opec ، iran ، oil
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.