سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"فائو" اعلام کرد

ذخایر "غلات" جهان تا سال 2014، شش میلیارد تن افزایش می‌یابد

فائو در گزارش خود اعلام کرد تولید غلات در جهان با 8.4 درصد افزایش نسبت به سال گذشته میلادی به دو میلیون و 500 هزار تن می‌رسد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شینهوا، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد در گزارش سه ماهه خود اعلام کرد تولید غلات در جهان با 8.4 درصد افزایش نسبت به سال گذشته میلادی و شش درصد افزایش نسبت به سال 2011 به دو میلیون و 500 هزار تن می‌رسد.

در این گزارش با عنوان "دورنمای غلات و شرایط مواد غذایی"، آمده است علت اصلی این افزایش به سبب برآورد مطلوب درباره تولید ذرت در "آمریکا"، "روسیه" و "اوکراین" است.

تازه‌ترین برآوردهای فائو نشان می‌دهد افزایش کلی تولید غلات در جهان در سال 2013 شامل افزایش 7.8 درصدی در تولید "گندم"، افزایش 12 درصدی "غلات دانه درشت" و یک درصد "برنج" است.

همچنین در این گزارش پیش‌بینی شده است ذخایر غلات جهان تا پایان فصل خوشه چینی 2014 به پنج میلیارد و 720 میلیون تن افزایش یابد.

فائو همچنین هشدار داد شرایط امنیت غذایی در چندین بخش در "آفریقا" و مناطق دیگر به سبب بدی آب و هوا یا ناآرامی‌های داخلی وخیم است.

فائو متذکر شد 14 میلیون نفر در "فیلیپین" به شدت تحت تاثیر طوفان "هایان" قرار دارند و همچنین مناقشات در "سوریه" و "یمن" شرایط ناامنی را به لحاظ مواد غذایی به ترتیب برای شش میلیون و چهار میلیون و 500 هزار نفر به وجود آورده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: افزایش ، غلات ، فائو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.