سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مستند "از ایران، یک جدایی" در جشنواره سینماحقیقت

فیلم مستند "از ایران، یک جدایی" که درباره اهمیت جایزه اسکار فیلم "جدایی نادر از سیمین" و بحث‌های پیرامون آن است، در بخش مستند اجتماعی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت روی پرده خواهد رفت.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، کوروش عطائی یکی از کارگردانان مستند "از ایران، یک جدایی" گفت: این مستند، مراحل ساخت فیلم جدایی نادر از سیمین، بازتاب آن در رسانه‌ها، مخاطبان فیلم و چگونگی ارتباط مردم با این فیلم را مورد بررسی قرار می‌دهد.
 
وی درباره برگزاری هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت نیز اظهار داشت: گونه‌بندی‌های موضوعی که در جشنواره «سینماحقیقت» شاهد آن هستیم اصلا حرفه‌ای نیست، زیرا در جشنواره‌های معتبر جهانی که همه ساله برگزار می‌شود، معمولا فیلم‌های مستند را بر اساس مدت زمان مورد قضاوت قرار می‌دهند.
 
عطائی تصریح کرد: در جشنواره سینماحقیقت طی چند سال اخیر، همواره دو دسته‌بندی بر اساس تایم و موضوع را شاهد هستیم که بهتر است هیئت داوری روی یک بخش متمرکز شوند.
 
گفتنی است، هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت با شعار «حقیقت بهترین راهنماست»، طی روزهای 19 تا 26 آذرماه 1392 در سینما فلسطین و سینما سپیده شهر تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/اس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.