سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

فوتی های ناشی از مسمومیت قرص برنج در کشور رشد 15درصدی دارد

از آغاز امسال تاکنون 397 نفر جان خود را در اثر استفاده از قرص برنج از دست داده‌اند که این امار نسبت به سال گذشته افزایش را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛قائم مقام سازمان پزشكي قانوني كشور در حاشیه تودیع و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان با بيان اينكه بيش از يك سوم پرونده هاي قضايي با ارجاع مقامات قضايي در پزشكي قانوني بررسي و اعلام نظر كارشناسي مي شود،گفت : كار پزشكي قانوين تلفيقي از پزشكي با نگاه به مسائل قانوني است و همين موضوع كار پزشكي قانوني را با حساسيت و مسئوليت هاي بالايي مواجه كرده است آن هم در شرايطي كه مراجعين ما  یا آسيب ديده هستند و يا آنكه بستگان فردي از دنيا رفته و سوگوارند.

برزگرافزود:پزشكي قانوني سالانه بيش از 2.5 نظر كارشناسي صادر مي كند و تلاش اين سازمان بر اين است كه صحت و سرعت خدمات ارائه شده را افزايش دهد. البته لازمه تحقق اين امر تأمين امكانات و تجهيزات مناسب، فضاي فيزيكي و نيروي انساني كافي است.
 

وی همچنین با اشاره به مصرف قرص برنج برای نگهداری برنج توسط مردم تصریح کرد: این قرص قبلاً در داروخانه‌ها ارائه می‌شد که بعد از هشدارهای داده شده جمع‌آوری شده است.

این مسئول با بیان اینکه امکان نجات جان افرادی که از قرص برنج استفاده می‌کنند، وجود ندارد، اضافه کرد: از آغاز سال‌جاری تاکنون 397 نفر جان خود را در اثر استفاده از قرص برنج از دست داده‌اند.

برزگر آمار مرگ‌های ناشی از استفاده افراد از قرص برنج را در سال گذشته 344 نفر اعلام و تاکید کرد: آمار سال‌جاری 15 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به رشد تلفات استفاده از قرص برنج در کشور  نسبت به استفاده از آن هشدار داد./س




برچسب ها: مسمومیت ، قرص ، برنج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.