سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

فاز نخست بانک ژنتیک کشور سال آینده راه‌اندازی می‌شود

در خوشبینانه‌ترین حالت و در صورت تامین بودجه فاز نخست بانک ژنتیک کشور در اواسط سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش  خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ قائم مقام سازمان  پزشکی قانونی در حاشیه تودیع و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان، به برگزاري چهارمين همايش سراسري طب و قضا كه چندي پيش برگزار شد و نيز برپايي كارگاه منطقه ‌اي آنتروپولوژي در ايران اشاره كرد و گفت : برگزاري اين برنامه ها نشان دهنده فعاليت هاي سازمان در حوزه هاي آموزشي و پژوهشي است كه با هدف ارتقاي علمي همكاران پزشكي قانوني انجام مي شود.

برزگر با اشاره به برنامه توسعه پنج ساله کشور برای ایجاد بانک ژنتیک افزود: ایجاد بانک ژنتیک از تکالیف قوه قضائیه، پزشکی قانونی، دادستانی کل کشور و نیروی انتظامی است.

 

وی با بیان اینکه ایجاد بانک ژنتیک در مراحل نخست خود قرار دارد، عنوان کرد: مراحل تخصصی ژنتیکی در برخی استان‌ها تشکیل شده است.

 

قائم مقام سازمان پزشکی قانونی از تشکیل مراکز تخصصی ژنتیک در 9 استان کشور خبر داد و  اضافه کرد :تهران، خراسان رضوی، مازندران، فارس، اصفهان، آذربایجان‌شرقی، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و خوزستان استان‌هایی هستند که این مراکز در آنها تشکیل شده است.

 

برزگر تصریح کرد :با فراهم شدن مقدمات و برنامه‌های مورد نیاز برای ایجاد بانک ژنتیک، این طرح به تدریج در سطح کشور عملیاتی می‌شود.

 

وی شناسایی افراد در شرایط مختلف از جمله بروز حوادث را از جمله مزایای راه‌اندازی بانک ژنتیک اعلام و  خاطر نشان کرد: ایجاد بانک ژنتیک به صورت کشوری اعتبار زیادی نیاز دارد که به تدریج تخصیص داده می‌شود./س


برچسب ها: فاز ، ژنتیک ، راه اندازی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.