سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

تولید 4 هزار تن گوشت قرمز در شیروان

رئیس اداره امور عشایر شیروان گفت: از ابتدای امسال تا کنون چهار هزار تن گوشت قرمز در شهرستان شیروان توسط عشایر تولید شده است.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، ابراهیمی با بیان اینکه عشایر با تولید محصولات لبنی، پروتئینی و صنایع دستی حدود 30 درصد از سهم تولید شهرستان را به خود اختصاص داده‌اند،افزود:از ابتدای امسال4 هزارتن گوشت قرمزو 2 هزارو 400 تن شیر توسط عشایر شیروان تولید شده است.

وی 150 تن روغن زرد گوسفندی، 360 تن پشم، هزار و 600 تن انواع فرآورده‌های لبنی شامل دوغ، کشک و ماست، 800 تن ماست و کره، 600 تن پنیر و 10 تن قره قورت را از دیگر تولیدات عشایر شیروان در سال‌جاری عنوان کرد.

وی افزود: زنان عشایر این شهرستان در زمینه تولید صنایع دستی از جمله انواع گلیم سنتی، پلاس، کیف دانشجویی سنتی، کلاه کرکی سرحدی، شال و جوراب کردی، رومبلی سنتی، تزیینات سنتی سر در و تابلو فرش فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب 250 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض و حمایتی برای آموزش و توانمندسازی زنان عشایر این شهرستان پرداخت شد،اظهار داشت: از این رقم 108 میلیون ریال برای خرید دار قالی، ابزار، لوازم جانبی و تجهیز کارگاه و 150 میلیون ریال برای خرید نخ به 65 نفر از زنان عشایر تعلق گرفت./س

برچسب ها: تولید ، گوشت ، عشایر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.