سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری/

کاهش ضایعات محصولات باغی درمازندران

ضایعات و خسارات محصولات باغی امسال در مازندران کاهش یافت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری با اشاره به اینکه مازندران در بخش تولید محصولات کشاورزی و باغی در کشور جایگاه ویژه ای دارد گفت : 2میلیون و 200هزار تن از محصولات باغی استان به مرکبات اختصاص دارد و بقیه محصولات مربوط به دیگر میوه ها است که ضایعات وخسارات این محصولات در استان کاهش یافته است.

ابطالی افزود : خوشبختانه میزان ضایعات محصولات باغی استان در مقایسه با کشورکه 25 تا 30 درصد است درمازندران کمتر، ودر سال های اخیرنیز به کمتراز 12 تا 15درصد رسیده است.

وی مهم ترین دلایل ضایعات محصولات باغی استان از تولید تا مصرف را شرایط نامناسب آب وهوا مانند سرما ،گرما ، وجود انواع آفت ها وبیماری ها و علف های هرزو شرایط نا مناسب انبارها و سردخانه ها و کمبود صنایع فرا آوری بیان وتصریح کرد : با استفاده از روش های مناسب باغداری مانند مبارزه صحیح با علف های هرزو آفت ها و بیماری ها، برداشت به موقع و عرضه به موقع به بازار و نگهداری مناسب میوه ها درانبارها می توان ضایعات و خسارات محصولات باغی استان را سال های آینده بیشترکاهش داد .

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت : تولید نهال اصلاح شده که در 3 هزار هکتارتولید شده است وایجاد مراکز تولید پیوندک سالم در استان می تواند موجب کاهش ضایعات و خسارات این محصولات در استان شود .

ابطالی افزود: باغداران استان می توانند برای تقاضای نهال سالم به مراکز سازمان جهاد کشاورزی در شهرستان ها مراجعه کنند. وی یاد آور شد: مازندران با این میزان تولیدات محصولات باغی نیز به صنایع فراآوری و تبدیلی بیشتر مانند تبدیل مرکبات و دیگر محصولات باغی به آب میوه، و کمپوت و مربا با توجه به میوه های تولید شده در فصل های مختلف سال دارد./س
/انتهای پیام
برچسب ها: کاهش ، ضایعات ، باغی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.