سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

داورزنی: ایران نامزد میزبانی لیگ جهانی 2016 است/حضور قدرتمند در لیگ جهانی حمایت همه نهادها را می‌طلبد

رئیس فدراسیون والیبال گفت: فدراسیون جهانی والیبال اذعان کرده است والیبال ایران دیگر پدیده نبوده بلکه قدرتش در دنیا است. ما برای میزبانی در لیگ جهانی نیاز به کمک تمام نهادها در دولت تدبیر و امید داریم.

محمدرضا داورزنی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: ما در مسابقات لیگ جهانی در گروه A قرار گرفته‌ایم جایی که برزیل، ایتالیا و لهستان قرار دارند، این نامه‌ای بود که چند روز پیش فدراسیون جهانی والیبال به ما ابلاغ و گروه بندی ما را اعلام کرد.

این گروه بندی‌ها با توجه به امتیازاتی که ایران در مسابقات مختلف در این جهت کسب کرده لحاظ شده است. باید این موضوع را اشاره کنم که حتی ایران شانس رسیدن به فینال این دوره از مسابقات را پیدا کرده است و این فرصت مناسبی برای ما خواهد بود اما برای حضور قدرتمند ایران در لیگ جهانی فقط فدراسیون والیبال نیست که باید تمام کارها را انجام دهد، طبق نامه‌ای که به دست ما رسیده باید به تعهدات خود نسبت به توافقاتی که با لیگ جهانی داشتیم پایبند باشیم که یک مهلت به ما داده‌اند تا صدا و سیما مبلغی که بابت حق پخش تلویزیونی تعهد شده به لیگ جهانی بدهد. نکته دیگر اینکه فدراسیون جهانی در خصوص میزبانی ما در لیگ جهانی بیان داشته تجهیزاتی است که باید در سالن به کار برده شود تا باعث کیفیت بهتر تصاویر باشد.

گفتنی است؛ این موضوع برای ما خیلی مهم است و حتی رییس فدراسیون جهانی با خنده اعلام می کند اگر می توانستیم ایران را از آسیا جدا می‌کردیم تا با قدرت‌های پررنگ والیبال بازی کند، پس باید با توجه به این سخنان همه شرایط فراهم شود.

یک موضوع دیگری که فدراسیون جهانی والیبال مطرح کرد، ورود خانم‌ها به استادیوم ورزشی است. آن‌ها معتقدند والیبال یک ورزش خانوادگی است که باید تمام افراد خانواده از آن لذت ببرند، این موارد نشان می دهد که ما به کمک دولت تدبیر و امید احتیاج داریم تا شرایط میزبانی را فراهم کنیم، به ویژه این که در سال 2016 کاندیدای میزبانی مرحله آخر لیگ جهانی را داریم.  تفاوت عمده این دوره نسبت به دوره‌های قبلی این است که تمام بازی‌ها به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد.

وی درادامه افزود: ما 12 بازی خواهیم کرد که 4 بازی با برزیل، 4بازی با ایتالیا، 4 بازی با لهستان به طور مثال 2بازی در برزیل انجام خواهیم داد و 2بازی برزیلی‌ها باید به ایران بیایند. همه این موارد نشان می دهد که ما با کمی برنامه ریزی وکمک به سایر نهادها می توانیم حتی به مرحله پایانی لیگ جهانی صعود کنیم. طبق جدول اعلام شده 30 می در ایتالیا اولین بازی خود را انجام خواهیم داد و 13 و15 ژوئن برزیل به ایران خواهد آمد .

لازم به ذکر است: نکته دیگری که به چشم می خورد فدراسیون جهانی والیبال برای تیم‌هایی که در گروه ‌A قرار دارند تسهیلات ویژه‌ای می دهد از جمله درخصوص پروازهای هوایی بهترین هواپیما و امکانات را برای آن‌ها تهیه خواهد کرد.

داورزنی در ادامه اظهارداشت: به دلیل تمامی این موارد ما انتظار داریم حق پخش تلویزیونی که هزینه آن 350 هزار دلار است به فدراسیون جهانی داده شود، نکته قابل توجه در گروه Bکه ما هستیم احتمال این که سه تیم به مرحله‌ی بعد صعود کند زیاد است.

در گروه C نیز یک تیم به مرحله بعد و گروه A هم که روسیه قراردارد دو تیم صعود خواهند کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال در پایان خاطرنشان کرد: اگر حضور در لیگ جهانی و بعد از آن المپیک برای ما مهم است نیازمند همکاری همه مسئولان هستیم  و در حال حاضر می توانم بگویم هیچ رشته ورزشی به اندازه‌ی والیبال نتوانسته نام ایران را در دنیا طنین انداز کند پس باید همت به خرج داده تا حضوری قدرتمند در لیگ جهانی والیبال داشته باشیم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.