سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امضا توافقنامه ترکيه با اروپا براي پذيرش مجدد مهاجران غير قانوني

ترکیه روز چهارشنبه اعلام کرد برای پذیرش مجدد مهاجرانی که به طور غیر قانونی از خاک این کشور به اتحادیه اروپا وارد می شوند، شانزدهم دسامبر توافقنامه ای با اتحادیه اروپا امضا خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ "احمد داود اوغلو"، وزیر امور خارجه ترکیه، در بروکسل اعلام کرد این توافقنامه در مقابل لغو اجباری بودن اخذ روادید برای اتباع ترکیه جهت ورود به اروپا امضا می شود.
ترکیه در سال 2012 این توافقنامه را تایید اما امضای آن را به تعهد اتحادیه اروپا برای لغو الزامی بودن اخذ روادید برای شهروندان ترک جهت ورود به خاک اتحادیه اروپا موکول کرده بود.
"داود اوغلو" در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با سسیلیا مالمستروم، کمیسر اروپایی در امور داخلی و استفان فول، کمیسر گسترش اتحادیه اروپا اعلام کرد «‌ امروز روزی تاریخی است ».
وی افزود « ما توافق کردیم شانزدهم دسامبر در آنکارا روند لغو روادید و امضای توافقنامه را آغاز کنیم (...) از
سال ها پیش این موضوع از اهداف ترکیه بود ».
"داود اوغلو" همچنین گفت « روند لغو روادید قرار است حداکثر تا سه سال و نیم دیگر اجرایی شود ».
"مالمستروم" که به اصلاحاتی در سیاست مهاجرت و پناهندگی اروپا متعهد شده است، خاطر نشان کرد « خواست ما برای همکاری، باعث شد مشکلاتی را که از سال ها پیش از پیشرفت در این زمینه جلوگیری می کرد، کنار
بگذاریم ».
" مالمستروم" که بیست و یکم ژوئن سال 2012 هنگامی که متن توافقنامه مورد تایید قرار گرفت، از آن استقبال کرده بود، گفت « توافقنامه کنترل بهتر مرزها و مدیریت مهاجرت را در جهت منافع مشترک ما امکان پذیر خواهد کرد ».
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.