سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

استان چهارمحال و بختیاری زیستگاه حدود 300 گونه گیاه خوراکی و دارویی است

مدیر باغبانی اداره کل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت:استان چهارمحال و بختیاری زیستگاه حدود 300 گونه گیاه خوراکی و دارویی است.

حمیدرضا منصوری با اشاره به وجود گیاهان دارویی نظیر بابونه، گل ختمی، شیرین بیان، گل برنجاس و کرفس کوهی در استان چهارمحال و بختیاری گفت: این گیاهان برای درمان بسیاری از امراض به ویژه آلرژی های فصلی که در استان چهارمحال و بختیاری شایع است، مفید تشخیص داده شده است.
وی گفت:مصرف گیاهان دارویی برای درمان بسیاری بیماری ها در کشور افزایش یافته و با توجه به سرعت رشد فناوری های مختلف و وجود تخصص بالای پزشکان و دامپزشکان کشور  آینده روشنی در انتظار صنعت تولید دارو از گیاهان دارویی در کشور وجود دارد.
مدیر باغبانی اداره کل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هم اینک 10هکتار از اراضی استان چهارمحال و بختیاری به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافته است گفت: از این میزان به طور میانگین یک تن و 150 کیلو گرم در هر هکتار برداشت می شود.
وی گیاهان دارویی کشت شده دراستان چهارمحال و بختیاری را شامل آویشن، نعناع فلفلی، کدو تخم کاغذی و بادرنجبویه دانست و گفت: بادرنجبویه با 4 هکتار و آویشن با 3 هکتار بیشترین سطح زیر کشت و کدو تخم کاغذی با یک هکتار کمترین سطح زیر کشت را در استان به خود اختصاص داده اند.
منصوری با بیان اینکه امسال بیش از یازده تن گیاهان دارویی از مزارع استان برداشت شده است ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی صحیح سطح زیر کشت و انواع گیاهان دارویی کشت شده در این استان ارتقا یابد./س

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.