سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

ترکیب قم در مرحله پایانی رنکینگ بدمینتون کشور مشخص شد

نفرات تیم اعزامی هیئت بدمینتون استان قم به سومین مرحله رقابت‌های رنکینگ بدمینتون مردان کشور مشخص شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران قم، با پیشرفت‌هایی که بدمینتون استان قم در سال‌های اخیر در سطح کشور داشته است، ورزشکاران مستعدی در این رشته تربیت شده و در سال‌های اخیر توانسته‌اند موفقیت‌های خوبی برای ورزش قم کسب کنند.

عامل اصلی پیشرفت بدمینتون قم توجه به سرمایه‌گذاری بر روی رده‌های سنی پایه بوده و بر همین اساس اکنون بدمینتون قم دارای ورزشکاران بسیار مستعدی است که در سطح اول بدمینتون کشور حضور داشته و توانمندی خود را به خوبی نشان می‌دهند.

بدمینتون قم در هر دو بخش مردان و بانوان روند رو به رشدی را سپری می‌کند و به جایگاهی رسیده است که این قابلیت را پیدا کرده که هم در تمام رقابت‌های برگزار شده در سطح لیگ و قهرمانی کشور حضور یابد و هم اینکه میزبان رقابت‌های مهم بدمینتون کشور باشد.

قم در لیگ دسته اول بدمینتون باشگاه‌های کشور سابقه حضور فعالانه دارد و همچنین در مسابقات قهرمانی بدمینتون بانوان و مردان کشور در تمام رده‌های سنی نفرات خوب و آماده به نمایندگی از هیئت بدمینتون قم اعزام می‌شوند و در برگزاری مسابقات استانی نیز فعال است.

تمام این عوامل دست به دست هم داده تا در کنار برگزاری دوره‌های آموزش رشته بدمینتون برای رده‌های سنی مختلف و استعدادیابی از رده‌های سنی پایه، تلاشگران این رشته ورزشی بتوانند قم را به استانی فعال در بدمینتون بانوان کشور تبدیل کنند.

حالا نوبت به حضور تیم قم در سومین مرحله رقابت‌های قهرمانی رنکینگ بدمینتون مردان کشور رسیده در حالی که این مرحله در رده‌های سنی بزرگسالان، امید و جوانان در روزهای چهاردهم و پانزدهم آذر ماه در شیراز برگزار می‌شود.

بر اساس برنامه ریزی فدراسیون بدمینتون، در این پیکارها بدمینتون‌بازان شرکت‌کننده از تیم‌های مختلف اعزامی از سراسر کشور به مدت دو روز در سالن اختصاصی بدمینتون شیراز به رقابت خواهند پرداخت تا برترین‌های مجموع سه مرحله رقابت‌های سال جاری رنکینگ بدمینتون کشور مشخص شوند.

این در حالی است که پیش از این نخستین مرحله رقابت‌های رنکینگ بدمینتون مردان کشور به میزبانی هیئت بدمینتون استان زنجان به انجام رسید و تهرانی‌ها نیز میزبان دومین مرحله این رنکینگ بوده‌اند.

در حالی که یکی از معیارهای انتخابی تیم ملی، شرکت در مسابقات رنکینگ بدمینتون کشور محسوب می‌شود و در حال حاضر همچون هیئت بدمینتون استان قم، دیگر بدمینتون‌بازان مدعی از استان‌های کشور حضوری فعال در این رقابت‌ها دارند، محسن صادقیان، علی دولتخواه و مهدی پنجه‌باشی در ترکیب تیم هیئت بدمینتون قم در این رقابت‌ها با حریفان خود مسابقه می‌دهند./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.