سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دهقان در نطق میان دستور:

مسئولان اجرایی فکر نکنند با برداشتن تحریم‌ها مشکلات اقتصاد تولید حل خواهد شد/با تکيه بر اصل ولايت‌ پيروزي بزرگي در عرصه ديپلماسي کسب کرديم

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: ‌به مسئولان اجرایی و اقتصادی و صنعتی کشور توصیه می‌کنم که کمر همت را بسته و از توانایی‌های عظیم و بی‌پایان داخلی از جمله منابع عظیم نفت و گاز و معادن مختلف و موقعیت استراتژیک کشور و ... استفاده کرده و بیکاری، تورم و رکود را علاج کنند و فکر نکنند با برداشتن تحریم‌ها مشکلات اقتصاد تولید حل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران الله‌وردی دهقان نماینده ورزقان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس گفت: ملت ایران با استقامت و پایداری خود نیرنگ‌ها و دسیسه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان را نقش برآب کردند و با تکیه بر اصل مترقی ولایت فقیه و پیروی از مقام معظم رهبری، پیروزی بزرگی را در عرصه دیپلماسی کسب و دشمنان را مأیوس کردند.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: ‌دولت، وزارت خارجه و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در سایه رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری قفل مذاکرات هسته‌ای را باز کرده و با اثبات صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای کشور ما ضمن تثبیت حق غنی‌سازی برای ایران حصار تحریم‌ها را شکسته و تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی تحمیل شده بر کشور را در آستانه فروپاشی قرار دادند.
 
وی اظهار داشت: بر همه قوا، مسئولین کشور، مردم، احزاب و جناح‌های سیاسی و رسانه‌ها، واجب و لازم است که با الهام از فرمایشات و راهنمایی‌های مقام معظم رهبری از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای حمایت کنند و مصالح و منافع جناحی و فردی را بر منافع ملی ترجیح ندهند و این نکته مهم را به طرف‌های غربی مذاکره‌کننده بفهمانند که همه ما در دفاع از منافع ملی و حقوق مردم کشورمان یکپارچه و متحد پشت سر رهبر معظم انقلاب از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشور حمایت می‌کنیم تا طرف مقابل فکر نکند آنچه را که در میدان‌های مختلف مبارزه تحریم و تهدید نتوانسته از ما بگیرد بر سر میز مذاکره خواهد گرفت. به دولت و مسئولین اجرایی و اقتصادی و صنعتی کشور نيز توصیه می‌کنم که دل به بیگانگان و مذاکرات نبندند و کمر همت را بسته و از توانایی‌های عظیم و بی‌پایان داخلی از جمله منابع عظیم نفت و گاز و معادن مختلف و موقعیت استراتژیک کشور و ... استفاده کنند و با فرآوری مواد خام تا مرحله تولید فرآورده‌ها و محصولات نهایی بیکاری، تورم و رکود را علاج کنند و فکر نکنند که با برداشتن تحریم‌ها مشکلات اقتصاد تولید حل خواهد شد. چرا که تهدیدهای دشمن اشکال دیگری به خود خواهد گرفت.
 
دهقان افزود: دقت و هوشیاری رئیس جمهور در اعلام بحران خشکی دریاچه ارومیه به عنوان یک بحران ملی ستودنی است، چرا که در صورت خشکیدن آب این دریاچه، همه کشور در ابعاد اقتصادی، سیاسی، صنعتی، اجتماعی و تولیدی از طوفان‌های نمک این دریاچه زیان خواهند دید. چرا با بی‌تدبیری‌ها اجازه می‌دهیم یکی از بهترین مناطق کشور به لحاظ اقلیمی، تولیدی، کشاورزی، صنعتی، اقتصادی و ... به ویرانه تبدیل شود، درحالی که هزاران میلیارد تومان هزینه می‌کنیم تا با انتقال آب دریاها به دل کویر امکان زندگی فراهم کنیم.
 
وی پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود خواستار رسیدگی مسئولان شد. 

انتهاي پيام/

برچسب ها: دولت ، مذاکره ، کمیسیون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.