سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خراسان رضوي/

انجام پنجمین عمل پیوند کبد در مرکز پیوند اعضاء علوم پزشکی مشهد

پنجمین عمل پیوند کبد در مرکز دیالیز و پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد با موفقیت انجام شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، این عمل به همت دکتر «محمدناصر توتونی» متخصص جراحی و فلوشیب پیوند اعضا، دکتر «محسن علی‌اکبریان» فلوشیب پیوند کبد و عضو هیئت علمی دانشگاه و دکتر «میلانی» متخصص بیهوشی پیوند اعضاء روی مردی پنجاه و یکساله‌ای که به علت ابتلا به هپاتیت B و سیروز کبدی دچار نارسایی کبدی شده بود با موفقیت انجام شد.

کبد اهدایی این عمل نیز از بانویی بیست وهفت ساله‌ای که به‌علت سانحه به مرگ مغزی دچار شده بود دریافت و پس از بررسی‌های آزمایشگاهی و پاتولوژی به این بیمار با موفقیت پیوند زده شد.

دکتر اکبریان فلوشیب پیوند کبد و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تشریح پنجمین عمل انجام شده، حال عمومی بیمار را رضایت‌بخش و مطلوب برشمرد و افزود: ‌این بیمار هم‌اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه مرکز منتصریه دوران نقاهت را طی می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به این‌که علوم پزشکی مشهد سومین مرکز فعال کشور پس از شیراز و تهران در زمینه‌ی پیوند کبد است، خاطرنشان کرد: ‌تا پیش از این بیماران شرق کشور برای پیوند کبد باید به شیراز منتقل می‌شدند که با تجهیز علمی و پزشکی دانشگاه مشهد، این امکان در این مرکز فراهم شده است.

وی با بیان این‌که اهداء عضو بزرگترین فداکاری و ایثاری است در ادامه با تاکید بر ضرورت بر ترویج فرهنگ اهداء عضو گفت: ‌بیماری که دچار مرگ مغزی شده است به هیچ عنوان دیگر به زندگی باز نمی‌گردد اما با اهداء عضو می‌توان جان چند نفر را از مرگ حتمی نجات داد.

براساس این گزارش، در انجام عمل پیوند کبد گروه‌های مختلفی از جمله جراحی، بیهوشی، گوارش، رادیولوژی، پاتولوژی، قلب و عروق، ریه، دندان‌پزشکی و زنان با هم مشارکت داشته و بیمار را قبل و بعد از عمل بررسی و کنترل می‌کنند.

هم‌اکنون 64 نفر در لیست پیوند کبد دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند که از این تعداد پرونده 10 بیمار فعال است.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: خراسان ، عمل پیوند ، کبد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.