سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

براي نخستين بار؛

معرفي نهاد علمي دانشگاهي برتر فعال درحوزه صنعت، معدن و تجارت

رييس موسسه مطالعات و پژوهش هاي بازرگاني از انتخاب نهاد علمي دانشگاهي برتر فعال در حوزه صنعت، معدن و تجارت براي نخستين بار در سومين جشنواره پژوهشي صنعت، معدن و تجارت خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از "شاتا" از موسسه مطالعات و پژوهش هاي بازرگاني،‌دكتر مهدي فتح اله افزود: نهاد علمي پژوهشي برتر از ميان تمام دانشگاه ها و مراكز علمي كشور و بر اساس معيارهايي مانند تعداد و ارزش ريالي طرح‌ها و قراردادهاي پژوهشي خاتمه يافته با وزارت صنعت، معدن و تجارت و نهادهاي تابعه آن،‌ تعداد پايان‌نامه‌هاي فوق‌ليسانس و دكتري انجام شده با حمايت وزارت صنعت، معدن و تجارت و نهادهاي تابعه آن، تعداد مجلات علمي  و اختراعات ثبت شده مرتبط با صنعت، معدن و تجارت و تعداد نهادها و مراكز تحقيقاتي علمي و فناوري زيرمجموعه انتخاب مي شود.

وي اظهار كرد: اين كار با هدف شناسايي نهادهايي كه فعاليت هاي بيشتري در زمينه تحقيقات مرتبط با صنعت، معدن و تجارت دارند و همچنين ثبت عملكرد آنها صورت مي پذيرد تا با توسعه فرهنگ رقابت ميان آنها، شاهد توسعه بخش صنعت، معدن و تجارت در كشور باشيم.

فتح اله ادامه داد: به همين منظور براي نخستين بار در جشنواره پژوهش صنعت،‌معدن و تجارت ، تمام مراكز علمي كشور مي توانند در اين ارزيابي شركت كنند.

رييس سومين جشنواره پژوهشي صنعت، معدن و تجارت يكي ديگر از اهداف راهبردي سومين جشنواره پژوهشي صنعت، معدن و تجارت را ارايه گزارش عملكرد پژوهشي سازمان هاي توسعه اي، استان ها و شركت هاي تابعه طي سال ذكر كرد و گفت: اين اقدام سبب شناسايي نقاط قوت و ضعف پژوهش و ارايه خط مشي هايي براي بهبود اقدامات و گام هاي تعالي ساز براي آينده پژوهش و فناوري حوزه صنعت  ، معدن و تجارت مي شود.

وي ادامه داد: ارزيابي عملكرد پژوهشي بخش صنعت، معدن و تجارت و تحليل و انتشار آن از يك سو سبب آگاهي از وضعيت موجود پژوهش اين بخش شده و از سوي ديگر با شناسايي برترين ها در هر محور جشنواره روحيه رقابت سازنده در بين پژوهشگران و سازمان هاي تابعه وزات صنعت، معدن و تجارت تقويت و  زمينه بالندگي پژوهش فراهم مي شود.

فتح اله با بيان اينكه آگاهي دقيق از وضعيت پژوهش و فناوري در بخش صنعت، معدن و تجارت مي تواند زمينه پشتيباني از تصميم و سياستگذاري و برنامه ريزي مناسب را در اختيار تصميم گيران و مسوولان مربوطه قرار دهد گفت: با توجه به الزامات تحقق اقتصاد دانش بنيان از يك سو و در نظر گرفتن استعدادها و ظرفيت هاي بالقوه و بالفعل از سوي ديگر موسسه مطالعات و پژوهش هاي بازرگاني همزمان با هفته پژوهش اقدام به برگزاري سومين جشنواره پژوهش، صنعت، معدن و تجارت در 26 آذر ماه در محل دائمي نمايشگاه بين المللي تهران كرده است.

وي، مهلت ارسال آثار به سومين  جشنواره پژوهش را 15 آذر ماه سال جاري عنوان كرد و افزود:  محققان و دانش گران حوزه صنعت، معدن و تجارت كه علاقمند به شركت و رقابت در اين جشنواره مي باشند، مي توانند به سايت جشنواره  به آدرس اينترنتي www.research.itsr.ir مراجعه و پس از ثبت نام در سايت اقدام به ارسال آثار خود كنند.

فتح اله ادامه داد: در ضمن تمام دانشگاه ها و مراكز علمي كشور در محور نهاد علمي دانشگاهي برتر مي توانند اطلاعات خود را تا 18 آذر ماه به دبيرخانه كميته انتخاب نهاد علمي برتر جشنواره ارسال كنند.

رييس موسسه مطالعات و پژوهش هاي بازرگاني همچنين از معرفي دو مدير پژوهشي، سه پژوهشگر برتر، يك پژوهشگر جوان و دو پژوهشگر پيشكسوت در سومين جشنواره صنعت، معدن و تجارت خبر داد.

وي ادامه داد: در اين جشنواره برترين هاي صنعت، معدن و تجارت در حوزه هاي سازمان توسعه اي و شركت هاي تابعه اين وزارتخانه، معاونت ستادي، سازمان استاني، اتاق بازرگاني، نهاد علمي پژوهشي،‌ طرح پژوهشي، پايان نامه و كتاب برتر در حوزه پژوهش انتخاب و مورد تقدير قرار مي گيرند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: معرفی ، دانشگاهی ، فعال ، علمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.