سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

شاهنامه فردوسی، کتاب برگزیده سال خراسان رضوی شد

کتاب دو جلدی «مجموعه داستان‌های شاهنامه فردوسی» عنوان کتاب برگزیده سال خراسان رضوی در حوزه ادبیات را از آن خود کرد.




به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، اين مجموعه دو جلدی شامل 10 داستان برگزیده شاهنامه فردوسی و از انتشارات «به نشر» است که از بخش‌های اساطیری و حماسی شاهنامه برگرفته و افزون بر برگردان به نثر روان، تمامی ابیات و واژه­های دشوار، اسامی خاص، مکان‌های جغرافیایی، جنگ افزارها و... به صورت پانویس و به صورت کامل، شرح داده شده ‌است.

در شروع داستان‌ها، تحلیلی مختصر از هر داستان به طور جداگانه به قلم مولف نگاشته شده است كه خواننده با مطالعه آن، با جایگاه حماسی و اهمیت هنری داستان آشنا مي‌شود.

حرکت­گذاری دقیق واژه­ها، نام‌های خاص، ویرایش و رعایت آیین سجاوندی و متن اشعار به منظور خوانش صحیح متن، از دیگر شاخص‌های تالیفی این اثر به شمار می­آید.

در بخش برگردان به نثر داستان‌ها نیز مؤلف تلاش كرده، به آسان­سازی درک و دریافت روند داستان‌ها بپردازد و با رعایت فخامت و استواری زبان و پرهیز از لغزش‌های کلامی، به نوعی بازتولید فرهنگی داستان‌های شاهنامه به عنوان یکی از گران‌بهاترین گنجینه­های فرهنگ مکتوب ایران همت بگمارد.

پرداختن به علایق مذهبی فردوسی در جایگاه مسلمانی وارسته و شیعه­ای پاک و درج ابیات مرتبط با این موضوع، بر لطف و گیرایی این اثر افزوده ‌است.

کتاب «مجموعه داستان‌های شاهنامه فردوسی» از سری کتاب‌های انتشارات به‌نشر، به قلم حمیدرضا نویدی‌مهر در آستانه چاپ دوم قرار گرفته است.

يادآور مي‌شود، چاپ نخست کتاب «مجموعه داستان‌های شاهنامه فردوسی» در سال 1391 با شمارگان دو هزار نسخه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است./س

برچسب ها: شاهنامه ، فردوسی ، کتاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.