سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

مدارس اردبیل تعطیل شد

بارش برف و برودت هوا در اکثر شهرهای استان اردبیل به تعطیلی مدارس منجر شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ اداره کل آموزش و پروش استان اردبیل صبح امروز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد بارش برف، برودت هوا و مشکل در تردد دانش‌آموزان سبب شد تا امروز مدارس اکثر نواحی و مناطق استان از جمله مدارس شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر، ارشق، گرمی، انگوت، نیر، هیر، نمین، لاهرود، کوثر، خلخال، خورش رستم، شاهرود و سرعین را تعطیل شود.

بر همین اساس امروز چهارشبنه 13 آذر ماه به علت بارش برف، برودت هوا، مشکل تردد و کولاک در جاده‌ها در اردبیل، مشگین‌شهر، ارشق، گرمی، انگوت و نمین کلیه مقاطع تحصیلی و در نیر، سرعین، کوثر، لاهرود و هیر پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه دوره اول (راهنمایی) و در خلخال، خورش رستم و شاهرود پیش دبستانی و ابتدایی درنوبت صبح تعطیل است.

بارش برف پاییزی که اغلب نقاط استان اردبیل را سفید‌پوش کرده است همچنان با شدت در مناطق کوهستانی و سردسیر استان اردبیل ادامه دارد به طوری که بارش برف در اغلب نقاط استان اردبیل نه تنها در تردد روزانه مردم مشکل ایجاد کرده بلکه در برخی از محورهای مواصلاتی تردد رانندگان را با اختلال روبرو کرده است.

اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد به دلیل بارش برف و کولاک در برخی از گردنه‌های صعب‌العبور استان اردبیل رفت و آمد خودروها به سختی انجام می‌شود و راهداران در تلاش هستند تا با نمک‌پاشی و برف‌روبی به سرعت جاده‌های استان به ویژه در گردنه‌ها و مناطق صعب‌العبور سهولت تردد را برقرار کنند.

بارش برف که از دیشب در اغلب مناطق جنوبی استان اردبیل آغاز شده در گردنه‌های صعب‌العبور به ویژه گردنه الماس، صائین و حیران از شدت بیشتری برخوردار است به طوری که ورود این سامانه و افت دما تا 15 درجه زیر صفر منجر شده و هموطنان را در اکثر مناطق به استفاده از لباس‌ها گرم و بخاری مجبور کرد.

این سامانه بارشی که تا اواخر روز جمعه در استان اردبیل ادامه دارد فردا به یخبندان و کاهش دمای هوا منجر شده که هشدارهای لازم را در این زمینه مدیریت بحران اردبیل ارائه کرده است.

پلیس راه نیز از رانندگان گذری از محورهای ارتباطی به ویژه مناطق صعب‌العبور خواست تا در گذر از محورهای ارتباطی خودروی خود را به تجهیزات ایمنی و زنجیر چرخ مجهز کنند/س.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، تعطیلی ، مدارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.