سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه /

ایران خدمات درمانی ضد ایدز رایگان در اختیار بیماران قرار می‌دهد

دبیرکل جمعیت افرای سبز کرمانشاه گفت: ایران جزو معدود کشورهایی است که تمام خدمات درمانی و دارویی ضد ایدز را به‌صورت رایگان در اختیار بیماران مبتلا به ایدز قرار می‌دهد

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

مهدی امیری شعار روز جهانی ایدز امسال را انجام به‌موقع آزمایش اچ.آی.وی، تشخیص زودتر، درمان موثرتر بیان کرد و افزود: نوجوانان و جوانان به‌دلیل احساسی بودن، توجه کمتر به خود و ناآگاهی نسبت به رفتارهای پرخطر، بیشتر در معرض عفونت و ابتلا به بیماری ایدز قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه آموزش و اطلاع‌رسانی در قشر نوجوان و جوان اهمیت زیادی دارد، تاکید کرد: این گروه آموزش‌پذیرند و از آموزش استقبال می‌کنند.

دبیرکل جمعیت افرای سبز با اشاره به ضرورت و اهمیت تشخیص به‌موقع بیماری ایدز، گفت: این بیماری هر چه زودتر تشخیص داده و فرد مبتلا به ایدز مداوا شود، به همان نسبت از عمر طولانی‌تری برخوردار خواهد بود و احتمال ابتلای افراد نزدیک به او نیز کاسته خواهد شد.

به گفته امیری، ایران جزو معدود کشورهایی است که با توجه به شرایط تحریم‌ها از آخرین شیوه‌های برخورد بالینی سازمان جهانی بهداشت پیروی کرده و تمام خدمات درمانی و دارویی ضد ایدز را به‌صورت رایگان در اختیار بیماران مبتلا به ایدز قرار می‌دهد.

امیری ادامه داد: حدود 70 درصد از افراد مبتلا به اچ.آی.وی در استان کرمانشاه عضو باشگاه مثبت کرمانشاه هستند که حدود 600 نفر از این افراد در چند ماهه اخیر از حمایت‌های روانی اجتماعی این باشگاه به‌صورت رایگان استفاده کرده‌اند.

امیری فعالیت‌های پیشگیرانه را در سه دسته بیان کرد و افزود: کلینیک سیار برای نخستین بار در کشور و از محل دریافت جایزه بین‌المللی روبان قرمز سال 2012 توسط جمعیت افرای سبز راه‌اندازی شده و نقش مهمی در کاهش آسیب و شناخت موارد جدید ابتلا به اچ.آی.وی و ارجاعات و پی‌گیری‌ها برای بیماران داشته است/س

برچسب ها: خدمات ، درمانی ، ایدز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.