سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز/

آلودگي هواي اهواز در كميسيون بهداشت بررسي شد

نماينده اهواز در مجلس گفت: در خصوص بررسي وضعيت آلودگي هوا در اهواز و تنگي نفسي كه پس از بارش باران براي شهروندان رخ داد، كميسيون بهداشت مجلس تشكيل جلسه داد كه نمايندگان خوزستان نيز در اين جلسه حضور يافتند. همچنين نمايندگان وزارت كشور، سازمان محيط زيست و معاون وزارت بهداشت نيز در اين جلسه شركت كردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ سيد شكرخدا موسوي اظهار كرد: نمايندگان خوزستان گزارش كاملي را براي ارايه به كميسيون آماده كردند كه قرائت شد و قرار است اين گزارش براي مطرح شدن در صحن مجلس به رييس مجلس ارايه شود.

 

نماينده اهواز در خصوص اولويت‌هاي اين گزارش، عنوان كرد: در اين جلسه به بروز مشكلات تنفسي براي شهروندان پس از بارش باران اشاره شد كه يك اتفاق بي‌سابقه و نادر بود. در هيچ جاي كشور اين اتفاق رخ نداده است كه با بارندگي مردم دچار مشكل تنفسي شده و حدود 21 هزار نفر راهي بيمارستان شوند.

 

وي افزود: يكي از اولويت‌ها و خواسته نمايندگان خوزستان در اين زمينه اين بود كه از كميسيون بهداشت خواسته شد هر چه سريع‌تر علل وقوع اين اتفاقات توسط سازمان محيط‌زيست و وزارت بهداشت مشخص كنند تا بتوان در موارد مشابه از وقوع اين اتفاقات و گسترش مشكلات در آينده جلوگيري كرد.

 

موسوي اظهار كرد: در همين جهت نيز اخيرا سازمان محيط زيست براي تعيين و سنجش دقيق آلاينده‌هاي هوا، دستگاه‌هاي جديد را براي در اختيار استان قرار داد. همچنين افزايش توجه و حمايت از حوزه بهداشت و درمان خوزستان براي مقابله با اين مشكلات، از كميسيون خواستار شديم.

 

وي افزود: بيمارستان‌هاي اهواز در زمان‌هاي عادي پاسخگوي مراجعه بيماران نيستند چه برسد به زماني كه در يك شبانه‌روز 4 هزار نفر به اورژانس‌ها و بيمارستان‌ها مراجعه كنند. لذا قرار شد با مشخص شدن علل وقوع اين اتفاقات، سازمان حفاظت محيط زيست و وزارت بهداشت اعتباراتي را در اين زمينه به خوزستان اختصاص دهند و در تجهيز مراكز درماني به استان كمك شود.

 

نماينده اهواز گفت: همچنين يكي از موارد ضروري كه در اين جلسه مورد تاكيد قرار دادم، لزوم سفر وزير بهداشت، ربيس سازمان حفاظت محيط زيست، وزير نفت و وزير صنعت به خوزستان است كه بايد به مردم اين استان توضيحات لازم درباره اين وضعيت ارايه كنند.

 

موسوي بيان كرد: آنچه كه روشن است اين است كه آلودگي هواي اهواز ناشي از آلاينده‌هاي صنايع و مراكز نفتي است چون در طول 7 يا 8 ماه گذشته پديده ريزگردها به ندرت به وقوع پيوست و اين نشان مي‌دهد كه احتمال وجود آلاينده‌هاي صنعتي و نفتي در هواي اهواز بيشتر است.

 

وي عنوان كرد: بر اساس قول‌هايي كه مسئولان دادند، تا حدودي نسبت به حصول نتايج مثبت در اين زمينه خوش‌بين هستم. البته زمان دقيقي براي پاسخگويي مسئولان تعيين نشد ولي با توجه به اين‌كه ضرورت دارد پيگيري‌هاي نمايندگان خوزستان در اين زمينه به سرعت رسيدگي شود، احتمالا تا هفته آينده پاسخي در اين رابطه دريافت كنيم. /س
برچسب ها: الودگی ، اهواز ، کمیسیون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.